شیراز- ایرنا- استاندار فارس، با اشاره به وجود تکلیف قانونی و شرعی برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌ها گفت: همکاری و تعامل تمام دستگاه‌های اجرایی موجب پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی خواهد بود و ضرورت دارد که به این مهم توجه ویژه شود.

عنایت‌الله رحیمی، یکشنبه در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی، با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، ناشی از تحریم‌های ظالمانه و شیوه کرونا افزود: این شرایط عادی نیست و شرایطی جنگی محسوب می‌شود و در شرایط جنگ اقتصادی هم نمی‌توان کشور را با اتخاذ تصمیمات عادی مدیریت کرد.
وی ادامه داد: بنابراین باید برای این شرایط خاص باید از سوی مسئولان تصمیمات خاص وضع و اجرا شود.
استاندار فارس بیان کرد: در چنین شرایطی باید از فرمول‌ها و مسیرهای میان‌بر برای دستیابی به اهداف و پیشبرد امور استفاده کرد.
رحیمی اظهار داشت: پیش بردن مسائل ملی و مردمی مورد تاکید و تایید همه است و در این جهت مسئولان اجرایی نباید هیچ حراسی از مشکلات  بعدی نداشته باشند چرا که هیچ مسئولی به دلیل تسریع در امر خدمت‌رسانی و حل مشکلات اجرایی بازخواست نخواهد شد.
وی، ضمن تاکید بر لزوم حل مشکل قراردادها و مشکلات تامین آب در طرح‌ها ادامه داد: نباید با واحدهای تولیدی مانند یک  واحد مسکونی خانگی برخورد شود چرا که حل مشکلات واحدهای تولیدی نتایج مثبت مختلف اقتصادی و اجتماعی به دنبال دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۹ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۲ ضمن ابلاغ سیاست‌های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی به رؤسای قوای سه‌گانه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کردند: اقتصاد مقاومتی، الگویی الهام ‌بخش از نظام اقتصادی اسلام و فرصت مناسبی برای تحقق حماسه اقتصادی خواهد شد.
محتوای سیاست‌های کلی ابلاغ شده، نشان از آن داشت که اقتصاد مقاومتی تنها یک تاکتیک مقطعی و واکنشی نسبت به پدیده‌های جاری نیست، بلکه یک سیاست و گفتمان کامل و جامع است که افق تبدیل اقتصاد کشور به اقتصادی توسعه یافته و یک قدرت اقتصادی بین‌المللی را پیش رو دارد؛ گفتمانی که مقاومت در برابر تهاجم اقتصادی، ساختار غلط، فساد، بوروکراسی نابود کننده استعدادها و ظرفیت‌ها و رانت‌خواری محسوب می‌شود و در یک تعریف کلی مقاومت در برابر هر عاملی به شمار می‌رود که مانع شکل‌گیری اقتصادی پویا، سالم و متناسب با مبانی و ظرفیت‌های انقلاب و جمهوری اسلامی باشد.