مهاباد- ایرنا- رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: نمایشگاه مجازی عکس با عنوان "لبخند بزن ای برادر" توسط اعضای انجمن سینمای جوانان این شهرستان دایر شد.

رحیم بایزیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این نمایشگاه که به صورت مجازی و در کانال تلگرامی انجمن سینمای جوانان مهاباد راه‌اندازی شده، ۴۱ قطعه عکس از حضور جوانان و نوجوانان در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ به نمایش گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به کانال تلگرامی انجمن سینمای جوانان به آدرس https://t.me/iycsmahabad۱/۱۳۹۴ مراجعه و از عکس‌های این نمایشگاه مجازی بازدید کنند.

رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: عکس‌های این نمایشگاه توسط عکاسان دوران دفاع مقدس از جمله "امیرعلی جوادیان"،"بهمن جلالی"، "اکبر ناظمی،"احسان رجبی" و "آلفرد یعقوب‌زاده" در جبهه‌های مختلف و نیز از آرشیو سینمای جوانان مهاباد تهیه شده است.

"بایزیدی"، با اشاره به اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان برپایی نمایشگاه عکس و بازدید حضوری علاقه‌مندان وجود ندارد، افزود: با شیوع بیماری کرونا تاکنون انجمن سینمای جوانان ۲ نمایشگاه مجازی عکس را در این شهرستان برگزار کرده است.

وی در خصوص تمدید زمان ثبت‌نام در دوره عکاسی دیجیتال گفت: ثبت نام سومین دوره آموزش عکاسی دیجیتالی جنوب آذربایجان‌غربی با هدف ارتقای سواد بصری، هنری و یادگیری عمومی هنر عکاسی در این شهرستان تا ۲۰ مهر تمدید شده است.

وی افزود: این دوره به مدت ۲ ماه و با حضور اساتید برجسته عکاسی این شهرستان برگزار و به شرکت‌کنندگان پس از پایان دوره، گواهینامه معتبر از سوی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می‌شود.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره می‌توانند با مراجعه به دفتر انجمن سینمای جوانان مهاباد واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در این دوره ثبت‌نام کنند.

رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد بیان کرد: برای این دوره شرایط سنی در نظر گرفته نشده است و علاقه‌مندان از شهرهای مختلف استان امکان شرکت در این دوره آموزشی را دارند.

انجمن سینمای جوانان مهاباد یکی از انجمن‌های ۶۰ گانه سینمای جوانان در ایران است که از سال ۱۳۶۶ در این شهرستان راه‌اندازی شد و تاکنون به بیش از سه هزار هنرجو در رشته‌های مختلف فیلم‌سازی، تدوین، عکاسی و غیره آموزش دیده‌اند و هم‌اکنون دارای ۱۰۰ نفر عضو فعال است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.