پکن- ایرنا- مرکز داده های وزارت فرهنگ و گردشگری چین روز دوشنبه اعلام کرد که در چهار روز نخست تعطیلات روز ملی این کشور، ۴۲۵ میلیون سفر انجام شده است.

به گزارش ایرنا از وزارت فرهنگ و گردشگری چین، در این مدت همچنین ۸۰.۷۹ میلیارد یوان (هر دلار آمریکا ۶.۷ یوان) درآمد از محل گردشگری داخلی حاصل شده است.

گزارش می افزاید طبق آمارها انجام ۴۲۵ میلیون سفر از اول تا ۴ اکتبر (۱۰ تا ۱۳ مهر) در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۷۸.۴ درصد رشد نشان می دهد.

تعطیلات روز ملی چین امسال ۸ روز است که از ۱۰ مهر آغاز شده و ۱۸ مهر ادامه دارد.

بر اساس آمارهای وزارت فرهنگ و گردشگری، درآمد گردشگری داخلی هم در سال جاری میلادی به ۳۱۲ میلیارد و ۲ میلیون یوان رسیده است که ۶۸.۹ درصد درآمد کل دوره مشابه سال گذشته را تشکیل می دهد.

تمام مناطق چین ضمن ادامه پیشگیری و مهار ویروس کرونا، با حداکثر تلاش خود کارهای ضد عفونی، قرنطینه،  بازرسی و مهار جدی گردشگران را انجام می دهند.

اول اکتبر هر سال مصادف با روز ملی چین یکی از مهمترین تعطیلات این کشور بحساب می آید که از آن با عنوان «تعطیلات طلایی» یاد می شود همزمانی این مناسبت در سال جاری با کنترل ویروس کرونا در چین، فرصت مهمی برای احیا گردشگری فراهم کرده است.

تعطیلات روز ملی (اول اکتبر) بهترین و اولین فرصت بزرگ پس از شیوع کرونا در چین بود تا این کشور بتواند صنعت گردشگری از رمق افتاده خود را نفسی دوباره ببخشد و شرکت های خدمات گردشگری و مسافرتی خود را فعال کند.

این فرصت در عین حال محک بزرگی برای کشور پهناور چین و دومین اقتصاد دنیا بود تا تدابیر کنترلی برای مهار بیماری را به معرض ارزیابی واقعی بگذارد.