به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز اطلاعرسانی وزارت آموزشوپرورش، سید جواد حسینی با تأکید بر این که اولویت اصلی در شرایط حاضر تهیه اطلس یادگیری برای تمامی دانش آموزان استثنایی است، افزود: اطلاعات ۴۰ درصد دانش آموزان استثنایی در خصوص شیوههای دسترسی به آموزش و اطلس یادگیری هنوز در سامانه ثبت نشده که نیازمند پیگیری مدام روسای ادارات استانها است.
وی ادامه داد: مدیران مدارس، مانند مدرسه فیزیکی باید بر انواع شیوههای یادگیری دانش آموزان مسلط باشند و برای همه دانش آموزان شیوهها و مدلهای یادگیری نیز باید مشخص باشد.
رییس سازمان آموزشوپرورش استثنایی خواستار اهتمام جدی استانها در تولید محتوای الکترونیکی شد و گفت: در شرایط کرونا مدرسه با تغییر نقش باید تولیدکننده محتوا باشد و ادارات ضمن نظارت بر محتواهای تولیدی و ارسال آنها به سازمان به غنی شدن بانک جامع محتوای الکترونیکی دانش آموزان با نیازهای ویژه در شبکه شاد کمک شایانی میکنند.
حسینی با تقدیر از تمامی دستاندرکاران برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان تصریح کرد: باوجود شرایط کرونا و نگرانی خانوادهها تاکنون ۹۸.۵۴درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان نوبتگیری کرده و بیش از ۹۳درصد این نوآموزان نیز ارزیابیشدهاند.