ارومیه- ایرنا- رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به بازرسی مستمر از این ناوگان گفت: ۴۵۴ تخلف مربوط به رعایت موارد بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا در این ناوگان احصا و اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

امیرصالح خیراندیش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد برای ۳۸۴ مورد تخلف، تذکرهای لازم به شرکت ها و رانندگان داده شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، ۴۷ مورد به درج توبیخ و ۲۳ مورد به صدور حکم در کمیسیون های رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقلی منجر شده است.

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با قدردانی از مردم به دلیل رعایت اصول بهداشتی در این زمینه بیان کرد: از آنجا که هنوز واکسن و داروی درمان قطعی برای بیماری کرونا کشف نشده، مردم باید پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از انجام سفرهای غیرضروری درون شهری و برون شهری خودداری کنند .

خیراندیش اظهار داشت: از زمان اعلام شیوع بیماری ویروس کرونا از سوی مراجع ذیصلاح، این اداره با اعمال تمهیدات لازم حمل و نقلی بین شرکت ها، موسسات و رانندگان مسافربری نسبت به پیشگیری و کنترل شیوع بیماری اقدامات لازم را به صورت مستمر انجام داده و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس مسافربری در آذربایجان غربی فعال است.