بچنورد _ ایرنا _ فرماندار اسفراین گفت: وضعیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این شهرستان مطلوب نیست و ضروری است پایش مناطق قرمز و نظارت بر محل‌های تجمع شهروندان تشدید شود.

به گزارش ایرنا طاهر رستمی دوشنبه شب در نشست ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اسفراین که با موضوع کرونا برگزار شد، با ابراز رضایت از میزان استفاده مردم و کارمندان ادارات این شهرستان از ماسک، اظهار داشت: شمار عمده مردم ماسک می زنند اما متاسفانه فاصله اجتماعی را به میزان کافی رعایت نمی کنند.

وی افزود: شیوع بیماری کرونا معادله ساده ای دارد و در هرجا که تجمع زیاد بوده و فاصله گذاری اجتماعی هم رعایت نشده، با افرایش شیوع بیماری مواجه شده ایم.
رستمی، سلامت مردم را خط قرمز ستاد کرونا اعلام کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید علاوه بر نظارت بیشتر بر رفتار کارکنان خود در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، پاسخگوی وضعیت توجه به پروتکل های بهداشتی در میان افراد جامعه هدف دستگاه اجرایی خود نیز باشند.
فرماندار اسفراین با اشاره به تعللی که در پرداخت تسهیلات حمایتی از صاحبان کسب و کارهای زیان دیده از کرونا در این شهرستان صورت گرفته است، گفت: طی یک هفته باید مشکل پرداخت این تسهیلات در شهرستان رفع و پرداخت آن انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اسفراین روز گدشته با بیان اینکه ابتلای ۳۲ درصد از افرادی که در این شهرستان تست کرونا می‌دهند، مثبت است، گفته بود: سن ۵۶ درصد مبتلایان به کرونا در این شهرستان ۳۰ تا ۵۹ سال، ۲۳ درصد بیش از ۶ سال و یک درصد نیز زیر ۶ سال بوده است و میانگین سنی جانباختگان نیز نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در هفته های گذشته در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته است.