تهران- ایرنا- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: نیروهای آموزش دهنده، آموزشیار، پیش دبستانی و نیروهای شرکتی (خرید خدمات، حق التدریس) ساماندهی می‌شوند.

به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش،  قاسم احمدی لاشکی افزود: وزارت آموزش وپرورش به دنبال ساماندهی نیروی انسانی است و تفاوت میزان دریافتی معلمان در مناطق و شکل های مختلف استخدامی باید ساماندهی شود، چهار نوع به کارگیری نیرو در آموزش وپرورش وجود دارد.

وی افزود: نیروهای آموزش دهنده، آموزشیار، پیش دبستانی و نیروهای شرکتی (خرید خدمات، حق التدریس) در آموزش و پرورش جذب می‌شوند و قرار براین است که این نیروها ساماندهی شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب در سی وچهارمین اجلاس آموزش و پرورش یادآور شد: ایشان در این اجلاس فرمودند "باید به گونه ای برنامه ریزی و ظرفیت سازی شود که معلمان سراسر کشور فقط از مسیر ۲ دانشگاه (یعنی فرهنگیان وشهید رجائی) وارد آموزش وپرورش شوند، مجلس شورای اسلامی نیز باید در تصویب طرح ها به گونه ای عمل کند که خارج از این دودانشگاه ورودی آموزش وپرورش نداشته باشیم".

احمدی لاشکی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده و طبق مصوبه پنجم مهرماه ۹۹ دولت  معلمان حق التدریس که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون استخدامی نشده اند، استمرار به کارگیری آنان که مطابق بند های  ۴ و ۵ آیین نامه استخدامی  آزمون نمره قبولی را در آزمون کسب نکرده اند درصورت نیاز آموزش وپروش به عنوان نیروی حق التدریس بلامانع است.

وی به مشکلات موجود در آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهارداشت: ۲۳ نوع مدرسه در سراسر کشور وجود دارد که انواع مختلف مدرسه در کشور موجب آسیب به نظام آموزش وپرورش است.

به گزارش ایرنا،  رهبر معظم انقلاب ۱۱ شهریور ماه در سی وچهارمین اجلاس آموزش و پرورش با مروری بر مهم ترین دغدغه های آموزشی و پرورشی  در آستانه آغاز سال تحصیلی از معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور یاد کردند و نگاه معلم به جایگاه خود، نگاه مسوولان به آموزش و پرورش و نیز فرهنگسازی برای ترویج احترام و اکرام معلمان را سه عامل اصلی حفظ و ارتقای شان و جایگاه معلم در جامعه ارزیابی کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای موضوع جذب و تربیت معلم را بسیار مهم برشمردند و با اشاره به نقش و جایگاه دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، خاطرنشان کردند: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و ظرفیت‌سازی شود که معلمان سراسر کشور، فقط از مسیر این دو دانشگاه وارد آموزش و پرورش شوند و مجلس شورای اسلامی نیز باید در تصویب طرح‌ها به گونه‌ای عمل کند که خارج از مسیر این دو دانشگاه، ورودی به آموزش و پرورش وجود نداشته باشد.