گرگان - ایرنا - استاندار گلستان امروز سه‌شنبه با حضور در مرکز سامد علاوه بر دیدار و گفتگوی چهره به چهره، به‌صورت تلفنی و از طریق سامانه سامد نیز مشکلات شماری از مردم این استان را بررسی و برای رفع آن دستورات لازم را صادر کرد.

هادی حق‌شناس در مرکز سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) با تعدادی از شهروندان به طور مستقیم گفت و گو کرد و مشکلات تعدادی دیگر را به صورت تلفنی بررسی کرد.

رفع مشکلات روستائیان قلعه قافه، دشواری در دریافت تسهیلات مسکن نیاز به اشتغال، مشکلات دانش آموزان در دسترسی به فناوری برای استفاده از شبکه شاد از جمله مطالبات مردم در گفتگوی استاندار گلستان در مرکز سامد بود.

استاندار گلستان در پایان حضور در سامد به ایرنا گفت: مرکز سامد در بررسی و حل مشکلات مردم تاثیر زیادی دارد و شنیدن بدون واسطه نیازها و کمبودها می تواند به برنامه ریزی برای رفع مشکلات کمک کند.

هادی حق شناس افزود: مرکز سامد پل ارتباطی مستقیم مردم با مدیران دستگاه های اجرایی است و در مدت زمان فعالیت خود توانسته به نقش واسطه گری در انعکاس نارسایی های استان به مدیران عمل کند.

شبکه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) سامانه‌ای که است که مردم از طریق آن و بدون واسطه با شماره‌گیری تلفن ۱۱۱، مشکلات و خواسته‌های خود را با مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در میان گذاشته و از طریق دریافت کد رهگیری نتیجه مطالبات خود را پیگیری می‌کنند.

شورای عالی اداری کشور در صد و شصتمین جلسه خود در سال ۹۲ با پیشنهاد مشترک نهاد ریاست جمهوری و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، به استناد ماده ۱۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، "نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد" را تصویب کرد.