شیراز- ایرنا- معاون پرورشی و امور فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: در قالب پویش نذر دانایی که به همت این اداره کل از ماه محرم (سی و یکم امردادماه ۹۹) آغاز شده، ۱۰۰ هزار جلد کتاب برای مناطق محروم و مدارس این استان جمع‌آوری شده است.

جهانبخش بانشی، سه‌شنبه بیان کرد: این پویش از اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس شروع شد و مورد استقبال شخصیت‌های مختلف کشور قرار گرفت و به نوعی همه وارد عرصه شدند.

او افزود: ۵۹ منطقه آموزش و پرورش در استان فارس که تعداد شایان توجهی مدارس کم برخوردار در آن وجود دارد، به کمک فرهنگی نیاز دارند.

بانشی، با اشاره به اهمیت فرهنگسازی در حوزه کتابخوانی، بر ضرورت تقویت بنیان علم و اندیشه در فارس تاکید کرد و از ادامه دار بودن این پویش تا هفته کتاب در آبان‌ماه ۹۹ سخن گفت.

مسوول اداره فرهنگی و اردوهای اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز اظهار داشت: از حدود هشت هزار مرکز آموزشی، چهار هزار و ۱۰۰ مرکز آموزشی فارس فاقد کتابخانه بود و این پویش با مشارکت جامعه فرهنگی مواجه شده است.

سعید خادمی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند کتاب‌های خود را به نشانی کتاب فارس فرهنگی در شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) ارسال کنند.

به گفته وی، این کتاب‌ها در ۲۵۵ کتابخانه توزیع خواهد شد.

افزون بر این، در قالب این پویش تعدادی از دانش‌آموزان نواحی آموزش و پرورش استان فارس، امروز (پانزدهم مهرماه ۹۹) در مراسمی به صورت نمادین کتاب‌های خود را اهدا کردند.

نگار محمدی، یکی از این دانش‌آموزان عنوان کرد: امروز جدا از خواندن کتاب‌های درسی که یک تکلیف روزانه است، جامعه به افراد کتابخوان نیاز دارد.

این دانش آموز ممتاز افزود: خواندن کتاب موجب می‌شود که تجربیات ارزشمندی را بدون کم‌ترین هزینه به دست آوریم و این تجربیات در روحیه اجتماعی ما موثر خواهد بود. 

عضو افتخاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: نذر کتاب از این منظر اهمیت دارد که دانش خود را با دیگران به اشتراک می‌گذاریم. 

مریم سهرابی، دیگر فعال عرصه ادبی و هنری و دانش آموز مدرسه شاهد ناحیه ۴ شیراز نیز در این مورد بیان داشت: برای ساختن کشور، دانش‌آموزان باید خود را آماده کنند و بهترین مسیر در این راه، کار فرهنگی و کتابخوانی است.

وی ادامه داد: ایران، کشوری متمدن و با فرهنگ است، گذشتگان ما در دنیا کارهای ارزشمندی ارائه داده‌اند ما نیز باید به پیروی از آنها عمل کنیم.