تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشستی با مدیران شرکت ملی پست، موفقیت این شرکت را در عبور از بحران شیوع ویروس کرونا، وابسته به حفظ سلامت نیروهای خود دانست.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این نشست که با حضور معاونان وزیر، مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و مدیران ستادی شرکت ملی پست و باهدف بررسی عملکرد سه‌ساله این شرکت برگزار شد، محمدجواد آذری جهرمی با تبریک فرارسیدن روز جهانی پست به همه تلاشگران این عرصه گفت: نیروهای شبکه پستی کشور باوجود مخاطرات زیادی که به‌واسطه شیوع ویروس کرونا برای آن‌ها به وجود آمده، بیشتر از گذشته به کار خود ادامه دادند و فراتر از توان خود کار کرده و این شرکت باوجود آسیب‌هایی که دیده یک دوران اوج را در کار خود تجربه کرده است.

وی افزود: شیوع کرونا حجم مراجعه به پست و ترافیک مرسولات را افزایش داده که این از دو نظر حائز اهمیت است، هم باعث شده پست بیش‌ازپیش در کنار مردم باشد و افتخار خدمت بیشتر به آن‌ها را پیدا کند که این وظیفه اصلی ماست و هم باعث شده یک رونق اقتصادی نسبی در شبکه پستی کشور ایجاد شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: به خطر افتادن سلامتی کارکنان در این دوران، وظیفه ما را در رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی و مراقبتی سنگین‌تر و جدی‌تر می‌کند زیرا سلامت و حفظ جان همه نیروهای شبکه پستی کشور برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر تخصیص اعتبارات ویژه برای بهتر رعایت شدن دستورالعمل‌های بهداشتی و توجه ویژه به ضدعفونی مرسولات و دسترسی کارکنان به مواد ضدعفونی گفت: این کار بازرسی و نظارت دقیق، گزارش روزانه و کنترل مبادی را ضروری می‌کند، افزایش رسیدگی‌ها و تهیه اقلام بهداشتی موردنیاز برای همه نیروها را اجتناب‌ناپذیر می‌سازد.

آذری جهرمی در ادامه با اشاره به اهمیت چابک سازی سازمانی خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی، فرآیندی تهیه شود تا شکاف طبقاتی میان کارکنان پست و نیروهای سایر شرکت‌های زیرمجموعه وزارت از بین برود و مقدمات یکسان‌سازی دریافتی‌های کارکنان فراهم شود.

وی افزود: سوددهی شرکت ملی پست نباید به کم کردن پرداختی‌ها به کارکنان منجر شود، سوددهی وقتی ارزشمند است که با افزایش رفاه و معیشت و دریافتی‌های نیروی انسانی به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه سازمانی همراه باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه شرایط بهبود کار در پست وابسته به سرویس‌های جدید، خدمات بهتر، کیفیت بیشتر و بازاریابی مناسب است، گفت: نمی‌توان بدون این موارد انتظار افزایش درآمد و متعاقب آن بهبود وضع معیشت کارکنان را داشت.

وی اظهار داشت: متمرکز شدن آمار ترافیک‌ها در سیستم فناوری اقدام خوبی است و ضریب رشد ترافیکی موضوعی قابل‌توجه است، اما باید طرح و برنامه ارائه شود تا ترافیک مرسولات عادی به زندگی مردم برگردد و در عمل مردم با پست ارتباط بیشتر و بهتری بگیرند.

آذری جهرمی ادامه داد: افزایش هاب‌های پستی اقدامی ارزشمند است و باعث بهره‌وری در عملیات پستی خواهد شد اما در بهره‌وری کار نیروی انسانی و تقسیم‌کارها و متناسب‌سازی وظایف باید اقدامات جدی‌تر و مؤثرتری در دستور کار شرکت قرار گیرد.

وی با یادآوری اینکه به‌کارگیری درست نیروهای رسمی، یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدیریتی در سازمان‌هاست افزود: فرهنگ‌سازمانی ایجاب می‌کند که مدیران هم در رفتار خود تجدیدنظر کنند و در صورت لزوم خودشان نیز دست‌به‌کار شوند و نگذارند باری بر روی زمین بماند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تبیین اهداف و اهمیت همگام شدن خدمات پست با تغییرات جهانی اضافه کرد: تحول دیجیتال به معنای ایجاد زیرساخت‌ها و هوشمند سازی آن‌ها، تحلیل اطلاعات، تدوین استراتژی‌ها و آموزش مدیران و نیروهای اجرایی است و شرکت ملی پست درنهایت چاره‌ای جز رفتن به سمت این تحول و تدوین استراتژی سازمانی برای تجربه کردن تحولات بنیادین در نحوه ارائه خدمات ندارد.

سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست نیز در این جلسه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و تبریک روز جهانی پست، گفت: همکارانم در شبکه پستی کشور به خاطر شرایط ویژه‌ای که شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان ایجاد کرده، در حال سپری کردن روزهای سختی برای خدمت‌رسانی هستند و مناسبت روز جهانی پست بهانه خوبی برای قدردانی از فداکاری‌های همه همکاران عزیز در شبکه پستی کشور است.

وی افزود: در مبادله مرسولات خارجه مشکلات فراوانی در ماهه‌ای اخیر داشتیم که عمدتاً ناشی از لغو پروازهای بین‌المللی بود ولی خوشبختانه با تلاش فراوان توانستیم به‌تدریج این مشکلات را برطرف کنیم و رفته‌رفته به شرایط مطلوب نزدیک شویم.