یزد- ایرنا- نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکل گرانی‌ها و پیشگیری از افزایش تورم لجام گسیخته در کشور که فشار مضاعفی بر مردم و اقشار ضعیف جامعه وارد کرده به نظارت قوی نمایندگان نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا صباغیان شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران مهریز به نقش مجلس که نظارت و قانونگذاری است اشاره کرد و افزود: بعد نظارتی مجلس به علت جدی نبودن برخی از نمایندگان مناسب نیست و خود عامل برخی گرانی‌هاست .

وی ادامه داد: اگر نمایندگان در قالب وجود مجلسی مقتدر به وظایف قانونی خود و نظارت عالیه در تمامی ابعاد به خصوص مسایل اقتصادی و نیازهای مردم اقدام کنند جلو بسیاری از نابسامانی‌های موجود که اصلا در کشور پذیرفته نیست گرفته می‌شود و شاهد عدالت و رفاه خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان‌های مهریز، بافق، خاتم، ابرکوه و بهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زمانی قیمت‌ها در کشور کنترل می‌شود که دید نمایندگان مجلس فارغ از مسایل جناحی و گروهی فقط نظارت و خدمت به مردم در اقصی نقاط کشور باشد.

صباغیان با بیان اینکه در وضعیت کنونی به رغم تمامی تلاش‌ها، جایگاه مجلس ضعیف شده تصریح کرد: باید مجلس ۲  وظیفه اصلی خود یعنی نظارت و قانونگذاری را درست و کامل انجام دهد و سایر مجموعه‌ها از موازی‌کاری به خصوص در بعد ورود به قانونگذاری پرهیز کنند.

وی یادآور شد: وقتی تمام هم و غم برخی از نمایندگان مجلس فقط رسیدگی به امور حوزه انتخابیه است و مسایل اصلی و کلان کشور را رها کرده‌اند بدون شک این رویه و هدف خود موجب ضعیف شدن مجلس و کوتاهی در امر نظارت و عمل به قانون است.

نماینده حوزه انتخابیه مهریز در ادامه با اشاره به اینکه این شهرستان بر خلاف بسیاری از شهرستان‌های استان  مهاجرپذیر است به اهمیت افزایش اعتبارات آن توسط مسوولان استان اشاره کرد و گفت: باید این موضوع پیگیری و اقدام مناسب به عمل آید.

صباغیان، اجرای طرح‌های عمرانی و تامین نیاز مردم را وابسته به داشتن بودجه ذکر کرد که در این خصوص باید بیش از گذشته دولت عنایت ویژه به مهریز و روستاهای آن داشته باشد که هرچند تاکنون در امر گردشگری کارهایی شده ولی کافی نیست .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری یزد قرار دارد.