تهران – ایرنا - احمد المدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب خطاب به رژیم صهیونیستی گفت که در صورت آزاد نشدن زندانیان فلسطینی که دست به اعتضاب زده‌اند، اراضی اشغالی را هدف حملات موشکی قرار خواهیم داد.

به گزارش ایرنا از "مرکز اطلاع‌رسانی" فلسطین، المدلل افزود: یا اسیر ماهر اخرس را که ۷۴ روز است، دست به اعتصاب غذا زده است، آزاد می‌کنید یا اراضی اشغالی را هدف حملات موشکی قرار می‌دهیم.

از سوی دیگر، "عبداللطیف قانوع" سخنگوی حماس در بیانیه‌ای شامگاه پنجشنبه ضمن اعلام همبستگی جنبش متبوعش با اسیر اخرس، تاکید کرد که سیاست رژیم صهیونیستی مبنی بر بازداشت موقت اسرای فلسطینی، جنایتی در حق اسرا و نقض صریح قوانین و معاهدات بین‌المللی است.

وی خواستار مداخله فوری نهادهای حقوقی برای نجات جان این اسیر فلسطینی و پایان دادن به سیاست بازداشت موقت فلسطینیان شد.

از سوی دیگر، محمد الحرازین از رهبران جهاد اسلامی نیز اظهار کرد که بدون شک اسیر اخرس در نهایت پیروز خواهد شد و سیاست بازداشت موقت فلسطینیان راه به جایی نخواهد برد.

الحرازین افزود: اگر تار مویی از سر اسیر اخرس کم شود، ملت فلسطین و تمامی آزادگان جهان وارد میدان شده و حق او را خواهند گرفت و دشمن صهیونیستی تاوان تعلل در آزادی وی را خواهد داد.

ماهر عبداللطیف اخرس اسیر ۴۹ ساله فلسطینی وارد ۷۴امین روز اعتصاب غذای خود شد.

این اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت موقت و بدون تفهیم اتهام خود در زندان رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

منابع حقوقی فلسطینی از وخامت حال این اسیر فلسطینی خبر دادند.