تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: بارش نخستین برف پاییزی، در سال آبی جاری، ارتفاعات قله الوند همدان را سفیدپوش کرد.

روح‌الله زاهدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی که از روز پنجشنبه وارد استان شده بود با بارش باران و ریزش برف در ارتفاعات، بعد از ظهر امروز از شرق استان خارج می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به خروجی مدل های هواشناسی، آسمان استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا کمی ابری، همراه وزش باد و در بعدازظهر با افزایش سرعت باد و افزایش ابر پیش بینی می شود.

زاهدی بیان کرد: برای امروز و فردا بعداز ظهرها هوای استان به صورت پراکنده بارانی پیش بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: این سامانه به صورت گذرا در آسمان استان فعالیت می‌کند و برای فردا نیز موجب ابرناکی هوا می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: به دنبال فعالیت این موج ناپایدار، از فردا دمای صبحگاهی بیشتر نقاط استان افت محسوسی دارد.

زاهدی افزود: کمینه دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته هشت درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

وی اظهار داشت: نهاوند و اسدآباد با ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و گل‌تپه با سه درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان سردترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده اند.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است و زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.