بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ هزار ماسک در واحدهای صنفی و کارگاه‌های استان تولید می‌شود که بیش از نیاز مصرفی این خطه است.

محمد بدری روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و برای تامین نیازهای استان در نیمه نخست امسال اقدامات مختلفی انجام شده است که تقویت خطوط تولید ۶ واحد صنعتی بهداشتی برای افزایش تولید مواد شوینده و ضد عفونی کننده از جمله آن ها بود.

وی با بیان این که در نیمه نخست امسال دو کارخانه تولید ماسک دیگر نیز با ظرفیت تولید ۲۵۰هزار ماسک در روز راه اندازی شد افزود: علاوه بر این ۷۵ کارگاه محلی و  یک کارخانه تولید ماسک در ماه اول شیوع این ویروس با مجموع ظرفیت تولید ۹۰ هزار ماسک در روز ایجاد شد.

وی ایجاد ظرفیت برای تولید روزانه ۶ هزار لیتر الکل و پنج هزار دستکش پلاستیکی در استان را از دیگر اقداماتی دانست که برای تامین نیازهای استان برای مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.

بدری اظهار داشت:  از مهم‌ترین اقداماتی که در نیمه نخست امسال انجام شد کنترل و تشدید نظارت بر بازار در قیمت ها و به خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و تامین کالاهای اساسی و توزیع آن بدون ازدحام جمعیت و هم چنین استفاده از ظرفیت فروش اینترنی و تلفنی در ۴۰ فروشگاه بزرگ استان است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴درصد از جمعیت این استان در روستاها زندگی می کنند.

وضعیت این استان به لحاظ کرونا از مرداد ماه قرمز شده است.