ارومیه- ایرنا- مسوول رسانه‌های تصویری حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: مردم ارومیه در پی شهادت ۲ تن از سربازان مرزبانی استان با امضای طوماری، خواهان اقدام قاطع در برچیدن گروه‌های تروریستی و اشرار شدند.

حمید امدادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم ارومیه در این طومار از مسوولان نظام درخواست کرده اند تا با اقدام عملی در مقابله با اشرار و گروه های تروریستی مرز، از تکرار شهادت سربازان در منطقه جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: در این طومار، مردم ارومیه تاکید کرده اند که مقابله سربازان بدون تجربه با منافقان در مرزها کار درستی نیست.

مسوول رسانه‌های تصویری حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: طی سال جاری چندین تن از جوانان غیور و سرباز این مرز و بوم حین پاسداری از اقتدار کشور توسط گروه‌های تروریستی به شهادت رسیده اند.

به گزارش ایرنا، علی بایرامی و ساسان امیرخانی جمعه هفته گذشته در اقدام بزدلانه و ناجوانمردانه دشمنان و تروریست‌های ضد انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان‌غربی، استاندار آذربایجان غربی و مسوولان استانی نیز در پی این اقدام تروریستی علیه جوانان این مرز و بوم پیام تسلیتی صادر و این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان‌غربی حدود ۹۶۷ کیلو متر است؛ این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با جمهوری خود مختار نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلو متر مرز خاکی با کشور عراق دارد.