زنجان - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: روند ابتلا به کرونا در زنجان افزایشی است و هم اکنون بیش از ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان به بیماران کووید- ۱۹ اختصاص یافته است.

خدابخش مرادی نافچی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان ابهر با تاکید بر اینکه افزایش نظارت‌ها برای حفظ جان مردم در دستور کار قرار دارد، افزود: در شرایطی که شیوع کرونا روزانه جان بسیاری از هموطنان را می گیرد، بر همگان واجب است در جهت قطع زنجیره انتقال این ویروس و حفظ جان افراد جامعه تلاش کنند.

وی یادآورشد: واحدهای تولیدی، صنفی و خدماتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند تذکر و اخطار قانونی قانونی دریافت می کنند و در صورت تداوم بی‌توجهی پلمب خواهند شد.
مرادی نافچی همچنین از وضعیت نظارت ها و عدم رعایت پروتکل ها توسط بعضی از افراد جامعه انتقاد کرد و گفت: ادبیات بازرسی و نحوه برخوردها باید تغییر، اصلاح و جدی شود.
وی ضمن بازدید از نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف در ابهر، تصریح کرد: در شرایطی که ماسک بیش از نیاز استان تولید و عرضه می شود، بهانه ای برای نزدن ماسک وجود ندارد و این حداقل اقدامی است که هر یک از افراد جامعه باید با مسوولیت پذیری نسبت به آن اقدام کنند. 

فرماندار ابهر نیز از بلوک بندی نظارتی این شهرستان و تشکیل ۱۵تیم بازرسی برای رصد اصناف و اماکن خبر داد و گفت: شهرستان ابهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و تاکنون بیش از ۷۳ نفر در این شهرستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.