دزفول - ایرنا - رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول گفت: ۱۶ طرح فرهنگی مصباح ویژه نیروهای وظیفه، کارکنان و خانواده‌های آنها در تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول اجرا شد.

حجت الاسلام نادعلی میرشاهی روز سه شنبه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی افزود: طرح‌های مصباح در قالب برنامه‌های فرهنگی و دوره‌های آموزشی و اخلاقی برای کلیه کارکنان اجرا شدند.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ نهج البلاغه و کتاب و کتابخوانی در ارتش، ساماندهی هیات‌های مذهبی در کوی سازمانی و ارتقای سطح علمی روحانیون از اقدامات انجام شده در قالب طرح‌های مصباح می‌باشند. 

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول با اشاره به پرورش کادر افسران و کارکنان وظیفه با بصیرت افزایی سیاسی اظهارداشت: طرح‌های ۱۶گانه مصباح با انتصاب حجت الاسلام عباس محمدحسنی به عنوان رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تهیه و به تصویب مقام معظم رهبری رسیدند و اکنون در حال اجرا هستند.

وی درخصوص بصیرت افزایی معنوی و سیاسی پرسنل گفت: انواع مسابقات، آیین‌های ملی و مذهبی، گردهمایی‌ها و دوره‌های سیاسی برای فرماندهان، وظیفه‌ها و پرسنل و خانواده‌های آنها در تیپ برگزار می‌شوند. 

وی با تاکید بر لزوم حفظ کرامت و جایگاه جوان و سرباز افزود: سازمان عقیدتی سیاسی با ترویج سبک زندگی اسلامی، نگاهی ژرف به کارکنان دارد تا بتوان با اقدامات فرهنگی خانواده‌ای در تراز انقلاب اسلامی پرورش داد.

حجت الاسلام میرشاهی بیان کرد: موسسه قرآنی کوی سازمانی امام خمینی تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول با تعامل با جامع القرآن شهرستان دزفول اساتید حافظ بالای ۲۰ جزء قرآن را دعوت و از آنها استفاده کرده است به طوریکه در حال حاضر حافظ کل، ۲۰، ۱۵، یک، ۲، سه و پنج جزء در تیپ داریم.

وی با بیان اینکه ارتش در راستای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت بیش از ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، گام برداشته است، افزود: سازمان عقیدتی سیاسی شعبه‌های قرآن، عترت و نماز را برای تربیت حافظ قرآن در بین وظیفه‌ها، کارکنان و خانواده‌های آنها ایجاد کرده است.

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول با اشاره به کسب رتبه‌های برتر کارکنان این تیپ در مسابقات ارتش جمهوری اسلامی افزود: این افراد علاوه بر مسابقات آجا در مسابقات سطح شهر دزفول هم شرکت کرده و مقام‌هایی کسب کرده‌اند.

تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نشان از دوراندیشی حضرت امام(ره) بود

حجت الاسلام میرشاهی تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را نشان از دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره) دانست و گفت: این نهاد در ۲۴ مهرماه ۱۳۵۸ بنا به ابتکار و پیشنهاد مقام معظم رهبری که در آن زمان عضو شورای انقلاب بودند، تاسیس شد.

وی تبعیت از ولایت فقیه را خط مشی سازمان عقیدتی سیاسی عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری در آن زمان که پیشنهاد تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را دادند به سه اصل ولایی، اسلامی و مردمی بودن ارتش تاکید داشتند.

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول با بیان اینکه سازمان عقیدتی سیاسی سازمانی مستقل است، اظهارداشت: این سازمان از نظر انسانی و آماد و پشتیبانی تابع ارتش بوده و ماموریت آن، رشد و گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی براساس دستورات مقام معظم رهبری است. 

وی آموزش عقیدتی سیاسی و رشد مذهبی و سیاسی کارکنان ارتش و نیروهای وظیفه را از وظایف سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خواند و افزود: انجام فعالیت‌های تبلیغی برای پرسنل و نیروهای وظیفه از قبیل انتشار جزوه‌ها، نشریات، ایجاد کتابخانه‌ها و برپایی نمایشگاه‌ها، تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و اداره اماکن فرهنگی و مساجد برعهده سازمان عقیدتی سیاسی است.

حجت الاسلام میرشاهی گفت: نظارت بر حفظ و عمل به موازین اسلامی و اعلام موارد تخلف مسوولان، بررسی و ارزیابی پرسنل از نظر شایستگی مکتبی برای انجام ماموریت‌ها و انجام کلیه وظایف روابط عمومی ارتش از جمله تکالیف سازمان عقیدتی سیاسی ارتش می‌باشند.
وی با اشاره به حضور روحانیون و روسای عقیدتی سیاسی ارتش در جنگ‌های نرم و سخت افزود: روابط عمومی تیپ ۲۹۲ زرهی در استان خوزستان و نیروی زمینی ارتش رتبه خوب را کسب کرده است.

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ 292 زرهی دزفول بیان کرد: این اداره برابر ارزیابی‌های صورت گرفته در زمینه اقدامات فرهنگی جایگاه خوبی داشته و همواره مورد توجه منطقه جنوب غرب بوده است.

وی افزود: تیپ ۲۹۲ زرهی از زمان انقلاب تاکنون تیپی شاخص در نیروی زمینی بوده است و در رزمایش اقتدار ۹۷ ایفای نقش کرد.

بیش از ۱۵ هزار ماسک توسط تیپ ۲۹۲ زرهی تولید شده است

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول با اشاره به شیوع کرونا گفت: این تیپ در بحث ضدعفونی، تولید بیش از ۱۵ هزار ماسک، تشکیل ایستگاه‌ها و کمک و پشتیبانی شورای تامین نقش برجسته‌ای در مقابله با کرونا ایفا کرد.

وی افزود: به رغم شیوع کرونا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، لحظه‌ای از امور فرهنگی، سیاسی، بصیرت افزایی، اطلاع‌رسانی و روابط عمومی کنار نرفتیم بلکه پیشرفت خوبی در این امور داشتیم.

حجت الاسلام میرشاهی با اشاره به کمک‌های مومنانه تیپ ۲۹۲ زرهی ارتش اظهارداشت: تاکنون چهار مرحله کمک‌های مومنانه با کمک موسسه‌های خیریه بین مردم نیازمند در حاشیه شهر دزفول و روستاهای دورافتاده توزیع شده است.

وی با بیان اینکه افسران نظامی به عنوان افسران جنگ نرم در اداره عقیدتی سیاسی فعالیت دارند، افزود: اساتید دانشگاهی برای آگاه سازی سیاسی نیروهای وظیفه، کارکنان و خانواده‌های آنها به تیپ دعوت شدند و شرایط منطقه و اقدامات استکبار را در منطقه تشریح کردند.

۱۰۰ نیروی تیپ ۲۹۲ زرهی در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کردند

 حجت الاسلام میرشاهی خانواده‌های نظامی را از اهداف دشمن دانست و گفت: هر سال چهار دوره بصیرت افزایی برای برای همسران و فرزندان کارکنان برگزار می‌شود.

وی افزود: دوره‌های بصیرت افزایی با دعوت از اساتید در موضوعات سبک زندگی اسلامی، جوان، ارتباط زناشویی و حفظ خانواده و دیگر مباحث به منظور مصون ماندن خانواده‍‌ها از آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شوند.

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول بیان کرد: این سازمان در راستای مهارت آموزی نیروهای وظیفه تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد دزفول منعقد کرده و از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۰ نفر از این نیروها آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه سربازان علاوه بر گذراندن دوره خدمت سربازی، مهارت نیز می‌آموزند، افزود: برای سربازان اهل شهرستان دزفول بعد از مهارت آموزی شغل نیز ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام میرشاهی با اشاره به تعامل خوب تیپ ۲۹۲ زرهی با نهادهای شهرستان دزفول اظهارداشت: تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی باعث پرورش نیروها و حضور بیشتر ارتش در کنار مردم شده است.

به گزارش ایرنا ۲۴ مهر ماه، سالروز تشکیل سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی است.

تیپ ۲۹۲ زرهی سرلشکر شهید آزادی( تیپ ۲ زرهی) از جمله یگان‌های نظامی مستقر در شهرستان دزفول در کنار دیگر یگان‌های نیروهای مسلح و بسیج در طول هشت سال حماسه و ایثار در عملیات‌های مختلف حضوری مقتدرانه داشت.

نقش موثر نیروهای تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول در شکست محاصره سوسنگرد به عنوان سند افتخار و برگ زرینی در تاریخ دفاع مقدس می‌درخشد.