شهرکرد- ایرنا- مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۶ هزار تماس مزاحمت تلفنی در استان با مرکز اورژانس ۱۱۵ برقرار شد.

محمد حیدری روز سه شنبه در وبینار با خبرنگاران استان افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون۲۱ هزار ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ استان انجام شده است که در راستای سرعت بخشی در امدادرسانی به افراد صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در این مدت  ۱۰۰ هزار تماس با مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان برقرار شد که از این تعداد  ۱۲ هزار تماس دریافت مشاوره، ۲۱ هزار عملیات و ۱۶ هزار مزاحمت تلفنی و سایر خدمات بوده است.

به گفته وی،  بیشترین ماموریت ثبت شده در این مدت در استان در پایگاه شهرکرد، لردگان و بروجن بود که بیشترین مصدومان در پایگاه شهری در شهرکرد، بروجن و لردگان و در حوادث جاده‌ای بیشترین مورد در شهرستان‌های لردگان، شهرکرد و بروجن بود.

وی گفت: در این مدت ۱۰ مورد عملیات احیای قلبی ریوی موفق در استان توسط تکنسین‌های اورژانس در شهرکرد، سامان، بن و کوهرنگ انجام شد.

به گفته وی، در این مدت ۲۳ مورد زایمان در آمبولانس توسط تکنسین‌های اورژانس انجام شد که ۱۵ زایمان در لردگان، ۶ زایمان در کوهرنگ و ۲ زایمان در شهرکرد و یک مورد در  بن بود.

حیدری با تاکید بر اینکه در این مدت پنج هزار ماموریت حوادث ترافیکی در استان انجام شده گفت: حوادث ترافیکی و مصدومان در این مدت به دلیل کاهش سفرهای برون شهری به دلیل شیوع کرونا کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: در این مدت ۱۹ مورد غرق شدگی در رودخانه، سدهای خاکی و استخرهای کشاورزی و همچنین ۵۹ مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن و  ۲ هزار مورد مسمومیت دارویی و سایر مسمومیت‌های غیر دارویی وجود داشت.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت یکهزار و ۵۰۰ مورد حوادث غیر ترافیکی و ۲ هزار و ۵۰۰ مورد سایر حواث در سامانه ۱۱۵ استان ثبت شده است.

وی گفت: در این مدت در ماموریت‌های غیرترافیکی، بیماران قلبی با یکهزار و ۵۰۰ تماس بیشترین تماس را داشته است و یکهزار مورد تماس مشکلات تنفسی و  هشت هزار مورد سایر تماس ها در استات ثبت شده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و یکهزار و ۱۰۰ مورد تماس از سوی بیماران مشکوک به کرونا در استان ثبت شده گفت: از از این تعداد ۷۰۰ مورد منجر به اعزام به بیمارستان شد.

به گزارش ایرنا، اورژانس ۱۱۵ استان دارای ۵۳ پایگاه شهری و روستایی و یک اورژانس هوایی است که به صورت ۲۴ ساعته با فعالیت  ۴۰۰ پرسنل در حال ارائه خدمات به مردم  است .