مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی سردشت گفت: انبار محموله مواد غذایی احتکار شده به ارزش ۱۹ میلیارد ریال توسط ماموران انتظامی این شهرستان شناسایی و کشف شد.

سرهنگ موسی بهاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ادامه طرح های مبارزه با محتکران و مفسدان اقتصادی، ماموران پلیس آگاهی و مبارزه با قاچاق کالا فرماندهی انتظامی شهرستان سردشت در پی کسب خبری مبنی بر احتکار محموله بزرگ مواد غذایی در یکی از انبارهای شهر ، موضوع را بلافاصله در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از صحت موضوع طی هماهنگی با مقام قضایی به همراه نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و بازرسی اداره صنعت و معدن از این انبار بازدید کردند.

فرمانده انتظامی سردشت گفت: در این عملیات، ۱۱۳ تن کود شیمیایی، ۲ هزار و ۳۱۵ لیتر سم کشاورزی، ۶۰۰ کیلوگرم بذر اصلاح شده، ۲ هزار و ۷۰۰ لیتر جوهر نمک، سه هزار و ۵۹۸ قلم انواع لوازم پلاستیکی منزل، ۸۳ رول فنس توری فلزی و پلاستیکی و ۲ هزار و ۷۰۰ عدد شیشه چراغ نفتی احتکار شده، کشف شد.

سرهنگ بهاری اظهار داشت: ارزش کالای احتکاری از سوی کارشناسان مربوطه ۱۹ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به پلمب انبار با حکم مقام قضایی بیان کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

‍‌سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.