بیرجند - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بسته تحولی «مدرسه خوانا» در ۱۰ درصد مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی استان اجرا می‌شود.

محمد زمانی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی و همفکری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: اجرای بسته تحولی خوانا در مدارس استان فرصت مناسبی برای آموزش مهارت زبان‌آموزی به کودکان دوره ابتدایی به ویژه دانش‌آموزان پایه اول است.

وی گفت: بسته تحولی «مدرسه خوانا» با هدف ارتقای مهارت‌های خواندن، نوشتن و آداب و مهارت‌های زندگی در سال تحصیلی جاری و با مشارکت سازمان و نهادهای مختلف در ۲۰۹ مدرسه ابتدایی و مرکز پیش دبستانی بهارستان علم و ادب اجرا می‌شود و اجرای طرح خوانا در واقع فراگیری تمامی مهارت‌های خواندن، نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن و آداب و مهارت‌های زندگی  است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر استفاده از ظرفیت کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اجرای مطلوب این بسته تحولی تاکید کرد و گفت: کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به عنوان یک دستگاه تخصصی با برخورداری از مربیان توانمند و امکانات هنری متعدد می‌تواند نقش تأثیرگذاری در نهادینه کردن ارکان بسته تحولی خوانا در مدارس داشته باشد.

وی با تشریح بسته تحولی خوانا عنوان کرد: همکاری و همفکری دو نهاد تعلیم و تربیت و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بستر مناسبی برای رشد و ارتقای فعالیت‌های همه جانبه دانش‌آموزان و رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین برای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است.

زمانی افزود: آنچه در جامعه بسیار تأثیرگذار است و بر حوزه‌های دیگر همچون حوزه‌های مهمی چون سیاست و اقتصاد برتری دارد؛ توجه به تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی کودکان و فرهنگ جامعه است.