تهران-ایرنا- سرپرست پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: از صبح امروز-چهارشنبه- به مدت ۴ روز ماموران کلانتری و سرکلانتری‌های ۱۱ گانه به شهروندان فاقد ماسک که در معابر تهران تردد می کنند، تذکر زبانی می‌دهند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح این موضوع توضیح داد: مأموران در این رابطه، شهروندان را به استفاده از ماسک ترغیب خواهند کرد و این روال (تذکر زبانی) تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: درباره جریمه نقدی برای افراد فاقد ماسک و سازکار اجرایی آن نیز تصمیم‌گیری خواهد شد و جزئیات آن متعاقباً به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، با شیوع موج جدید بیماری کرونا و افزایش مرگ و میر ناشی از این ویروس مهلک، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم به اجباری کردن ماسک برای شهروندان در تهران گرفته و براین اساس افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند طبق قانون جریمه نقدی می شوند.

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، شمار جانباختگان بیماری کووید ۱۹ تا ظهر ۲۳ مهر ۲۷۹ نفر بوده که مجموع فوتی‌های در اثر کرونا در کشور به ۲۹ هزار و ۳۴۹ نفر رسید و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا است.