مهاباد- ایرنا- جانشین فرمانده سپاه بوکان گفت: از ابتدای اجرای طرح رزمایش "کمک‌های مومنانه" تاکنون هفت مرحله رزمایش توسط سپاه این شهرستان برگزار و پنج هزار و ۳۰۰ بسته کمک معیشتی بین آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع بیماری کرونا توزیع و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

سرهنگ قاسم کرم‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارزش ریالی این تعداد بسته‌های اهدایی از سوی سپاه بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی اضافه کرد: در مرحله هفتم از این رزمایش که روز گذشته برگزار شد، ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته  چهار میلیون ریال تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

جانشین فرمانده سپاه بوکان با بیان اینکه شناسایی نیازمندان این شهرستان از ابتدای شیوع بحران کرونا صورت گرفت، تاکید کرد: ‌بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه، شناسایی جامعه هدف دقیق‌تر شد و در این راستا امروز نیز ۵۰۰ خانواده نیازمند و آسیب دیده از کرونا، مورد شناسایی قرار گرفته که در این رزمایش کمک مومنانه مورد حمایت قرار می گیرند.

طرح کمک مومنانه که پس از شیوع ویروس کرونا و برای حمایت از اقشار آسیب پذیر از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد نخستین بار در ایام ماه مبارک رمضان انجام شد.

با توجه به شیوع کرونا و دستور ستاد مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی بازار بسیاری از اقشار کم‌درآمد جامعه از جمله کارگران، دستفروشان و افراد روز مزد دچار مشکل مالی شده‌اند که بر این اساس اقدام خیرخواهانه در این روزها قابل ستایش است.

شهرستان بوکان ۲۵۸ هزار نفر جمعیت دارد.