بندرعباس- ایرنا- سرپرست مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان گفت: نهج‌البلاغه یک کتاب تحول و تمدن‌ساز است که می‌توان از آن بهره‌های فراوان برد.  

حجت‌الاسلام عبدالحمید جهانگیری روز چهارشنبه در همایش ملی نهج‌البلاغه و انقلاب اسلامی که به صورت مجازی در بندرعباس برگزار شد، اظهارداشت: نهج‌البلاغه یک سرمایه‌های معنوی ارزشمندی برای ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی با گنجینه‌های معنوی که در اختیار دارد، باید برخود ببالد کتاب ‌نهج‌البلاغه یک سرمایه ارزشمند است که در توصیف آن آمده است «فوق کلام المخلوق و دون کلام الخالق‏»؛ بنابراین اگر به این سرمایه عظیم بها داده شود و در زندگی عملی پیاده‌سازی هرگز شاهد بی‌ثباتی درعدالت اجتماعی و فقر در اداره جامعه نخواهیم بود.

سرپرست مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران هرمزگان ادامه داد: یکی از موانعی که در این کتاب شریف به عنوان سد بزرگی در مسیر تحقق تمدن اسلامی مطرح شده دگرگون شدن نظام ارزشی جامعه است درحالی که نهج‌البلاغه کتاب تمدن‌ساز است.

جهانگیری افزود: کتاب نهج‌البلاغه برنامه عملیاتی تحقق تمدن نوین اسلامی را برای ما ترسیم کرده و قرآن نیز در تایید بیانات امام علی(ع) به ما گوشزد کرده که برای تحقق تمدن نوین اسلامی منتظر امر خارق‌العاده نمانید.  

همایش ملی نهج‌البلاغه و انقلاب اسلامی در استان هرمزگان به میزبانی مدیریت حوزه‌های علمیه و با مشارکت تعدادی از نهادها و ارگان‌ها ویژه عموم طلاب و دانشجویان خواهر و برادر با عنوان «نهج‌البلاغه و انقلاب اسلامی» در ۲ محور «تاثیر نهج‌البلاغه بر اندیشه و سیره سیاسی حکومتی مقام معظم رهبری» و «نهج‌البلاغه و گام دوم انقلاب» برگزار شد.

در این همایش از میان ۱۲۰ اثر ارسالی به دبیرخانه دومین همایش ملی نهج البلاغه و انقلاب اسلامی از بین ۲۰ مقاله ۶ مقاله برتر و ۱۴ مقاله نیز شایسته تقدیر معرفی شدند.

«تاثیر نهج‌البلاغه بر اندیشه و سیره سیاسی حکومتی مقام معظم رهبری» در موضوعات فقه، کلام و فلسفه سیاسی، سبک رهبری و مدیریت جهادی، مردم سالاری دینی،رابطه حکومت و اخلاق، مفاهیم سیاسی اجتماعی صبر و مقاومت، دشمن شناسی و نفوذ و «نهج‌البلاغه و گام دوم انقلاب» نیز در موضوعات نظریه نظام انقلابی، دولت‌سازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی اسلامی، علم وپژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، عزت ملی و روابط خارجی بخشی از محورهای مقالات، پایان‌نامه و تحقیق پایانی شرکت‌کنندگان این دوره از همایش ملی نهج‌البلاغه و انقلاب‌اسلامی در هرمزگان اعلام شده بود.