همدان- ایرنا- معاون راهبردی حوزه هنری کشور از تدوین سند راهبردی برای تمام مراکز استانها خبر داد و گفت: این سند بر اساس استعدادها، ظرفیت‌ها و فرصت‌های فرهنگی و هنری هر منطقه تهیه می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ ﻣﻴﺜﻢ ﻣﺮادی ﺑﻴﻨﺎﺑﺎج عصر چهارشنبه در آیین رونمایی از کتاب«دوماشال» در همدان اظهار داشت: این سند راهبردی نقشه راهی برای حرکت حوزه هنری در یک دوره میان مدت است.

او اضافه کرد: شکوفاسازی استعدادها و برجسته کردن چهره‌های هنری در استانها از اولویت های این سند محسوب می‌شود.

معاون راهبردی حوزه هنری کشور گفت: توسعه مخاطب از دیگر اهدافی است که در تهیه و تدوین سند یاد شده دنبال می‌کنیم.

 مرادی خاطرنشان کرد: در این راستا از تعامل و هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌های همسو و همچنین گروه‌ها و تشکلهای مردمی و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب بهره می‌بریم. 

به گفته او حوزه های هنری مراکز استانها با توجه به فرصتها و ظرفیتهایی که در هنر انقلاب اسلامی دارند در دوره جدید مدیریتی محور تحول هستند.

معاون راهبردی حوزه هنری کشور همدان را استانی پیشتاز و جلودار در زمینه معرفی رزمندگان و شهدا در قالب کتابهای تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری دانست و گفت: همدان می تواند الگویی موثر برای سایر مناطق باشد. 

مرادی به وجود چهره های شاخص و مطرح هنری در این استان اشاره کرد و افزود: از این مزیت برای تکثیر و تربیت نسل علاقه‌مند استفاده کرد.

او از کتابهای «وقتی مهتاب گم شد»، «دختر شینا» و «دوماشال» به عنوان سند و گواه تعدد و تولید خاطرات شفاهی و ادبیات دفاع مقدس در همدان یاد کرد و گفت: ایجاد نهضت تولید اینگونه آثار طبق فرموده رهبر معظم انقلاب از مامورتهای حوزه هنری است.

کتاب«دوماشال» خاطرات ماشالله حرمتی از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که به قلم مهین سمواتی به رشته تحریر درآمد و توسط انتشارت سوره مهر حوزه هنری منتشر شد.