شیراز-ایرنا-مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آتشی که از عصر امروز (بیست و پنجم مهرماه ۹۹) به جان منابع طبیعی و منطقه حفاظت شده بمو شیراز افتاده بود، هم اینک مهار شده است.

محمدهادی قانع، شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران بیان کرد: حوالی ساعت ۱۷ و ۵۲ دقیقه امروز (جمعه) موضوع وقوع آتش سوزی در ارتفاعات بمو گزارش شد و متعاقب آن ۲۰ آتش نشان از ایستگاه‌های ۳، ۱۲ و ۹ شیراز به محل این آتش سوزی اعزام شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این آتش سوزی در ارتفاعات کوه بمو و خط راس قله اتفاق افتاد، تیم‌های تخصصی کوهستان نیز با تجهیزات مورد نیاز به ارتفاعات منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: این آتش سوزی پس از حدود سه ساعت تلاش آتش نشانان، نیروهای امدادی و مردم مهار شد.

قانع، با بیان اینکه هنوز علت این آتش سوزی و وسعتی که حریق در آن رخ داد به طور دقیق مشخص نیست، اظهار داشت: هم اکنون آتش نشانان و نیروهای امدادی در حال لکه‌گیری آتش در منطقه یاد شده هستند.

پارک ملی بمو که نام آن از کوه بمود برگرفته شده، با وسعت ۴۸ هزار هکتار در جاده شیراز - مرودشت و در ۱۰کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد. این پارک حفاظت شده، ۳۲ گونه پستاندار، ۹۱ گونه پرنده، ۱۹ گونه خزنده و سه گونه دوزیست را در خود جای داده است.
این پارک همچنین زیستگاه گونه‌های شاخص جانوری از جمله پلنگ، گرگ، گراز، کفتار، کاراکال، گربه وحشی، روباه معمولی، تشی، سمور سنگی، قوچ و میش وحشی، کل و بز وحشی و آهو است.

پارک ملی بمود که حدود ۴۰ سال است تحت حفاظت محیط زیست این استان قرار دارد، در چند سال گذشته شاهد آتش‌ سوزی‌های متعدد بوده است.