زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دانش آموزان و معلمان تلاشگر این استان در پرسش مهر سال تحصیلی ۹۸-۹۹ خوش درخشیدند بطوریکه ۱۳ رتبه برتر دانش آموزی مقام اول تا سوم را در بین استان‌های کشور کسب کردند همچنین فرهنگیان نیزموفق به کسب ۲۰ عنوان برتر و شایسته تقدیر در رشته‌های مختلف این فراخوان شدند.

ابراهیم رفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس در بیستمین دوره از رقابت‌های فراخوان ملی پرسش مهر که با حضور بیش از ۲۸ هزار نفر- رشته شرکت‌کننده در سطح استان برگزار شد، دانش‌آموزان و معلمان زنجانی نیز در ۲۰  رشته و گرایش مختلف آثار خود را به دبیرخانه این مسابقات در سطح نواحی و شهرستان‌ها ارسال کردند.

وی اظهار داشت: پس از بررسی ها در مرحله کشوری این مسابقات ۲۴۰ نفر از دانش‌آموزان و معلمان به‌عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب شدند که در نهایت در مجموع بخش دانش آموزی و فرهنگیان ۳۳ رتبه عنوان برتر و شایسته تقدیر در رشته های مختلف این فراخوان را کسب کردند.

این مسؤول ادامه داد: در ابتدای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ رییس جمهوری سوالی را از دانش آموزان پرسیدند: " آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر، شاد، دلخواه و پرنشاط برای شما هست؟ و دولت، خانواده، معلمان و خود دانش آموزان چه کار باید بکنند که این محیط شاداب تر، دلپذیرتر و برای دانش آموزان امن تر و دوست داشتنی تر شود؟ "

وی اهظار داشت: پس از اعلام نتایج رتبه های اول تا سوم رقابت های بیستمین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری هیات داوران جشنواره در بخش فرهنگیان رتبه های شایسته تقدیر این جشنواره را نیز اعلام کردکه در حقیقت رتبه های برگزیده استانی این جشنواره هستند.

رفیعی گفت: در این دوره از فراخوان پرسش مهر جهت تسهیل شرایط حضور فرهنگیان در این جشنواره ضمن اینکه شرایط حضور برای معلمان مدارس غیردولتی نیز فراهم شد ارسال آثار معلمان به جشنواره مستقیم از سطح مدرسه به دبیرخانه انجام و منجر به حضور معلمان با انگیزه بیشتری در این فراخوان شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: از آنجایی که این موضوع منجر به حذف رتبه های سطح استان فرهنگیان شد، دبیرخانه جشنواره به غیر از رتبه های اول تا سوم آثار فاخر دیگری که به دبیرخانه ارسال شده بود را نیز به عنوان آثار شایسته تقدیر اعلام کرد که در حقیقت رتبه های برگزیده استانی این جشنواره هستند.  

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز پیش از این در این خصوص گفته بود که : این استان با کسب ۱۰ رتبه برتر دانش‌آموزی مقام اول را در مرحله کشوری فراخوان ملی پرسش مهر ۲۰ در بین ۳۲ استان کسب کرد.

هم‌اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزارو ۵۵۰ مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.