به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، «رمضانعلی سبحانیفر» با اشاره به اینکه این اقدام بنا به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر احیای جایگاه تمبر، فرهنگ مکاتبه و آشنایی بیشتر مردم با این نماد فرهنگی اختصاصی پست انجام میشود، افزود: ساماندهی و ایجاد فضای یکپارچه به منظور رونق کسب و کار تمبرفروشان از دیگر اهداف راهاندازی این بازار است.
وی در خصوص انتخاب موزه پست و ارتباطات به منظور ایجاد جمعه بازار تمبر، گفت: این موزه به دلیل داشتن قدمت 140 ساله و بزرگترین مجموعه فرهنگی و تاریخی کشور در موضوع مکاتبه، نامهنگاری، ارتباطات فیزیکی و پستی، ضمن استقرار فعالان بازار تمبر، کارت پستال و دیگر اقلام فیلاتلیک، میتواند نقش موثری در شناسایی این مقوله فرهنگی به اقشار مختلف مردم ایفا کند.
معاون وزیر، مکان دقیق جمعه بازار تمبر ایران را ضلع شرقی ساختمان موزه پست و ارتباطات عنوان کرد و افزود: این فضا به صورت رایگان در اختیار تمبرفروشان و دیگر فعالان اقلام مشابه قرار میگیرد تا در شرایطی مناسبتر به داد و ستد بپردازند.
سبحانیفر تصریح کرد: در این بازار علاوه بر فضای داد و ستد، شرایط برگزاری کارگاههای آموزشی، تجربهاندوزی و کسب مهارت در خصوص شناسایی و فعالیت در بازار تمبر، کارت پستال و دیگر اقلام فیلاتلیک فراهم شده است.
مدیرعامل، برگزاری برنامههای فرهنگی از قبیل نقالهخوانی و برپایی نمایشگاه را از دیگر بخشهای جانبی جمعه بازار تمبر ایران عنوان کرد.