هیوا لهونیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۵۳ خدمت این شرکت به صورت غیرحضوری به مشترکان ارائه میشود که تا پایان امسال تعداد این خدمات بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مشترکان در سایت این شرکت به بخش میز خدمات الکترونیک مراجعه کنند، افزود: درخواست انشعاب، صدور قبض المثنی، مشاهده سوابق مصرفی و پرداخت، تسویهحساب، درخواست آزمایش کنتور و درخواست رفع ولتاژ برق، تغییرنام و جابجایی کنتور، از جمله خدمات ارائه شده در سایت است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه نیازی به مراجعه مشترکان به شعب این شرکت در شهرستانها و دفاتر پیشخوان دولت نیست، اضافه کرد: اپلیکیشن تلفن همراه برای استفاده از این خدمات هم در حال آماده شدن است.
لهونیان یادآور شد: مشترکان باید در سایت این شرکت و در قسمت ذکر شده، با توجه به درخواست خدمت مورد نظر، مدارک مربوطه را الصاق کنند که در پایان کار، کد رهگیری نیز به صورت پیامک برای مشترک ارسال میشود.
وی با اشاره به اینکه بایگانی فیزیکی با هدف کاهش هزینههای اضافی حذف شد، اظهار داشت: با این کار یک میلیارد تومان در هزینههای شرکت برق صرفهجویی شده ضمن اینکه مصرف تمام مشترکان دیماندی (بخش صنعت و کشاورزی) از راه دور کنترل میشوند.
در حال حاضر ۶۷۲ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار بوده و ضریب نفوذ برق در شهرها ۱۰۰ درصد بوده و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.