مشهد- ایرنا- رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی گفت: شمار ورزشکاران سازماندهی شده در این رشته ورزشی از سال ۹۷ تاکنون به بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

سروش پور آزاد روز دوشنبه در مجمع سالانه این هیات ورزشی افزود: شمار ورزشکاران سازمان یافته استان در این هیات ورزشی از ۲ هزار و ۹۰۶ نفر در سال ۹۷ به بیش از ۱۴ هزار ورزشکار پرورش اندام در سال جاری رسیده است.

وی به موفقیتهای ورزشکاران بدنساز استان اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته ورزشکاران این رشته با کسب ۱۱۳ مدال طلا، ۳۲ مقام تیمی برای استان خراسان رضوی کسب کردند که بیشتر در بخش مچ اندازی و پاورلیفتینگ بود.

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی گفت: پس از ۱۱ سال این استان در رشته پرورش اندام و در بخش بادی کلاسیک موفق به کسب مقام قهرمانی شد و همچنین ۱۰ نفر به اردوی تیم ملی مچ اندازی دعوت شدند.

وی افزود: مطابق گزارش حسابرسی سالانه این هیات، درآمد هیات بدنسازی خراسان رضوی در سال گذشته حدود ۱۵ میلیارد ریال بود که ۵۷۶ میلیون ریال از هزینه های آن مربوط به مدیریت گذشته هیات و با هزینه نامشخص منظور شده است و هنوز مسوولان سابق این هیات ورزشی در خصوص نحوه هزینه این مبلغ توضیحی ارائه نداده‌اند.

هزار و ۴۰۰ باشگاه ورزشی بدنسازی با ۱۴ هزار ورزشکار سازمان دهی شده این رشته در خراسان رضوی فعالیت دارند.