یزد- ایرنا - رییس هیات ورزش‌های کارگری یزد گفت: فدراسیون ورزش‌های کارگری برگزاری نخستین دوره مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی شرکت‌های تولیدی و صنعتی جهان را در سال ۲۰۲۲ میلادی به این استان پیشنهاد کرد.

جمال تقی‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت موافقت شورای عالی ورزش و هیات رییسه ورزش کارگری استان آمادگی میزبانی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این رقابت‌ها ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که با همکاری حامیان مالی و همراهی مسوولان امر بتوانیم میزبان را عهده دار شویم.

رقابت‌های فوتبال ساحلی شرکت‌های جهان در سال ۲۰۲۲ با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود و تیم مقاومت گلساپوش یزد سال گذشته عنوان قهرانی لیگ برتر کشور را کسب کرد. 

هم‌اکنون فوتبال ساحلی یزد در جایگاه  خوبی در این رقابت‌ها قرار دارد و ۲ تیم این استان شامل گلساپوش و ایفاسرام اردکان در لیگ برتر باشگاه‌های کشور حضور دارد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازماندهی شده در ۱۰ شهرستان دارد.

هم اکنون حدود ۱۴۰ هزار نفر کارگر در سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۵۰۰ واحد معدنی یزد فعالیت دارند و یزد چهارمین استان صنعتی و دومین استان کشور از لحاظ تنوع اندیس های معدنی بشمار می رود.