شهرکرد- ایرنا- فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مبارزه با سوداگران مرگ از اولویت‌های نیروی انتظامی است، گفت: به مناسبت هفته نیروی انتظامی روز سه‌شنبه ۱۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرکرد امحاء شد.

سردار منوچهر امان‌االلهی روز سه‌شنبه در حاشیه امحاء مواد مخدر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال با تلاش شبانه‌روزی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، بیش از ۱۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شد و یک‌هزار و  ۸۱۵ نفر قاچاقچی، فروشنده ،توزیع کننده و مصرف‌کننده مواد مخدر در استان دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر یک پدیده شوم است،گفت: باید برای مقابله با این بلای خانمانسوز در محیط‌های فرهنگی، آموزش  ،جامعه، خانواده در خصوص سوء مصرف مواد فرهنگ‌سازی شود و موضوع صیانت و توجه به آموزش در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، نیروی انتظامی با تمام توان و قاطعیت با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر در استان برخورد خواهد کرد.

امان اللهی افزود: امسال کشفیات مواد مخدر در استان هفت درصد افزایش یافت و تشدید برخورد و کنترل محورهای مواصلاتی برای شناسایی، دستگیری و برخود قاطع و جدی با موادفروشان و افراد درگیر با موادمخدر در دستورکار قرار دارد.

وی اظهار داشت: امسال بیش از ۲ تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است که بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر در استان از نوع مواد مخدر سنتی است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری همچنین از کشف بیش از ۱۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان خبر داد و افزود: این میزان مواد مخدر در ۲۴ ساعت گذشته توسط پلیس مبازره با مواد مخدر استان در راستای اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و کنترل محورهای مواصلاتی استان کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این ۲ طرح  ۱۴ نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند ،گفت: یک باند نیز متلاشی و پنج دستگاه خودرو از  قاچاقچیان توقیف شد.

به گزارش ایرنا، ۲۷ مهرماه تا سوم آبان ماه به عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.