تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی پیش‌بینی کرد از عصر فردا پنجشنبه یکم آبان ماه و جمعه پس از آن با ورود جبهه جدید هوا به این استان آلودگی هوا کاهش یافته هوای مشهد برای تنفس سالم و تازه شود.

زهرا آهنگرزاده روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: کیفیت هوای امروز چهارشنبه ۳۰ مهر و فردا پنجشنبه نخستین روز آبان ماه در مشهد ناسالم بوده لذا گروههای حساس شامل کودکان، سالخوردگان و افراد دارای بیماریهای تنفسی از منزل خارج نشوند. 

وی همچنین وضعیت جوی دو روز آتی را در خراسان رضوی پایدار توصیف و بیان کرد: با این وجود از فردا با افزایش ابرناکی آسمان احتمال بارشهای رگباری و پراکنده باران در نواحی شمال غرب و جنوب شرقی این استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی بیشینه دمای هوای امروز هوای مشهد را ۲۵ درجه سانتیگراد اعلام و بیان کرد: از فردا پنجشنبه تا روز شنبه آتی میانگین دمای هوای در سطح استان بین پنج تا هفت درجه کاهش می‌یابد. 

وی گفت: جمعه شب دوم آبان ماه و شنبه شب پس از آن کمینه نیز دمای هوای مشهد تا چهار درجه سانتیگراد پایین می‌رود.

قوچان در شمال خراسان رضوی با دمای هوای صفر درجه و سرخس در شمال شرق استان با دمای ۳۰ درجه سانتیگراد ظرف ۲۴ ساعت اخیر سردترین و گرمترین نقاط در خراسان رضوی بودند.

یشترین شدت وزش باد در خراسان رضوی هم ظرف این مدت از کلات واقع در شمال شرقی، بردسکن در جنوب غربی و جغتای در غرب این استان با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شد.