سنندج - ایرنا - مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: با توجه به شیوع کرونا و برای حفظ سلامتی مردم، برنامه‌های هفته وحدت به صورت جمعی در مساجد برگزار نخواهد شد و این آیین‌ها بیشتر به صورت تصویری یا در فضای مجازی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد منتظری روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت اظهار داشت: از ائمه جمعه و جماعات انتظار داریم برای حفظ سلامتی مردم از برگزاری مراسم یا آیین‌های مولودی‌خوانی اجتناب کرده و از برنامه‌های پخش شده در صدا و سیما و فضای مجازی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی بستر مناسبی برای برگزاری برنامه‌های هفته وحدت است، اضافه کرد: پخش کلیپ‌های تهیه شده ماموستا شیخ الاسلام از طریق صدا و سیما، انجام مصاحبه با شخصیت‌های تاثیرگذار اهل تشیع و تسنن، تولید کلیپ و ویدیو و انتشار در شبکه‌های فضای مجازی، مسابقات پیامکی روزانه با محوریت نامگذاری ایام هفته وحدت از جمله برنامه‌های این هفته است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادآور شد: تجلیل از خانواده‌های شهدای روحانی با مشارکت بنیاد شهید، تجلیل از فرهیختگان تقریب، ارکان مساجد، هنرمندان و رسانه‌های عرصه تقریب به صورت ویژه و برگزاری نشست‌های تخصصی ائمه جمعه و جماعت به صورت محدود در شهرستان‌های بانه و سقز، دیواندره و کامیاران از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته وحدت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام منتظری یادآور شد: در این هفته مستندی از ماموستا بالک، اشتراک‌گذاری پوستر نمایشگاه دام تکفیر، برنامه‌ریزی با دیدار نماینده ولی‌فقیه و انتشار بیانیه‌های علمای شاخص اهل سنت و تشیع، برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: شیوع کرونا نباید موجب کاهش توجه به هفته وحدت باشد، بلکه باید برنامه‌ها را به سمتی دیگر و با استفاده حداکثری از ظرفیت موجود، از جمله در فضای مجازی سوق داد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه مهمتربن پیام پیامبر(ص) دعوت به وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان است، افزود: امروز با توطئه‌های زیادی مواجه هستیم و استکبار جهانی با همراهی انگلیس به دنبال ایجاد تفرقه و تشتت در جامعه اسلامی است، بنابراین وظیفه داریم با حفظ وحدت و اجتناب از توجه به اختلافات، مانع از عملی شدن خواسته‌های آنان شویم.

حجت‌الاسلام منتظری به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ وحدت در ایران و کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: اهانت به اعتقادات اهل سنت و تشیع خواسته رهبری و دولتمردان نیست، چرا که ایجاد اختلاف فقط به نفع دشمنان و بدخواهان جامعه اسلامی است.

وی بر لزوم همکاری مردم و مسوولان برای عبور از شرایط سخت اقتصادی و شیوع کرونا تاکید کرد و گفت: با ایمان و اعتقاد راسخ به آموزه‌های دینی و نصرت الهی، به طور قطع از این شرایط با موفقیت عبور خواهیم کرد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به افکار تکفیری در بین برخی افراد ناآگاه اشاره و اضافه کرد: تلاش ما این است با روشنگری و راهنمایی دلسوزانه، مانع از گمراه شدن این افراد در جامعه شویم.

از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول(۸ تا ۱۳ آبان) به هفته وحدت نامگذاری شده است.