تهران-ایرنا- هفته گذشته پس از گزارش موارد جدیدی از ابتلا به کرونا در چین، مقامات بهداشتی این کشور تنها در عرض پنج روز، ۱۱ میلیون آزمایش کرونا در شهر ساحلی «چینگدائو» در شرق چین انجام دادند.

روزنامه دولتی گلوبال تایمز گزارش داد، یکشنبه هفته گذشته، ۱۳ مورد جدید عفونت به کرونا  در یک اتاق سی تی اسکن در بیمارستان قفسه سینه چینگدائو در شهر ساحلی چینگدائو کشف شد. مقامات بهداشتی متوجه شدند که این اتاق بدون ضدعفونی مناسب برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ و سایر بیماران مورد استفاده قرار می گرفت.

بیمارستان قفسه سینه چینگدائو برای درمان بیماران خارجی مبتلا به کووید-۱۹ طراحی شده بود اما در میان موارد جدید ابتلا به کرونا در این بیمارستان، دو کارگر همین بندر نیز وجود داشت. به همین دلیل این بیمارستان از روز یکشنبه هفته گذشته بسته شده است و از روز دوشنبه هفته گذشته تمامی مردم این شهر که بیش از ۱۱ میلیون نفر هستند تحت غربالگری کرونا قرار گرفتند و این آزمایش روز جمعه به اتمام رسید.

مقامات چینی برای انجام این آزمایش ، بیش از چهار هزار مرکز جمع آوری نمونه در شهر چینگدائو مستقر کردند که بیش از ۱۰ هزار نیروی پزشکی در آنها کار می کردند.

اداره بهداشت چینگدائو نیز گزارش داد؛ تمامی افرادی که با مبتلایان در ارتباط بودند، فوراً شناسایی و آزمایش شدند و سپس کل جمعیت شهر مورد آزمایش قرار گرفتند. 

چینگدائو یک بندر تجاری و مرکز صنعتی است که به دلیل تولید وسایل الکترونیکی و همچنین استقرار ناوگان شمالی نیروی دریایی چین شناخته شده است.

چین موفق شده ویروس کرونا را که برای نخستین بار اواخر سال گذشته شناسایی و تا حد زیادی در داخل کشور ریشه‌کن کند اما همچنان در برابر موارد وارداتی و موج دوم انتقال داخلی آماده است.