یزد- ایرنا- نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح این حوزه بزرگ کشور جزو مطالبات مهم مردم است که در اولویت بوده و به جد در حال پیگیری است.

محمدرضا صباغیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تغییر ترکیب حوزه انتخابیه به مجلس ارایه شده که امیدواریم در اولین فرصت بر حسب ضرورت پیگیری و اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه این حوزه از پنج شهرستان و بزرگترین حوزه انتخابیه کشور است اظهار کرد: برای رسیدگی به مطالبات مردم باید با اصلاح حوزه بتوان بهتر از گذشته به مسایل رسیدگی کرد.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد با بررسی دقیق طرح بتوان به مطالبات برحق مردم در چارچوب مقررات نظام اسلامی رسیدگی کرد و برای تحقق اهداف بیش از گذشته وظایف انجام شود.

صباغیان از همکاری عموم مردم و مسوولان اجرایی حوزه انتخابیه مهریز که گسترده است و با همکاری و هفکری برای مردم اقدامات صورت می‌گیرد قدردانی کرد و تداوم هم‌افرایی را خواستار شد.  

حوزه انتخابیه مهریز  با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت از گسترده‌ترین حوزه انتخابیه استان یزد است که یک نماینده در خانه ملت دارد.

استان یزد با ۱۰ شهرستان و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس دارد، تعداد نمایندگان کنونی مجلس یازدهم ۲۹۰ نفر است. 

شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.