به گزارش ایرنا، افتتاح سامانه ارتباط تلفنی ۲۱۲۱ امروز در کرمان با حضور رییس و سایر معاونان سازمان مدیریت و برنامهریزی به عنوان دومین استان کشور عملیاتی شد و سالانه ۴۳ طرح از این طریق به مرحله اجرا میرسد.
رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان کرمان در حاشیه افتتاح این طرح در جمع رسانهها اظهار داشت: ماموران آمار این سازمان، پیش از شیوع کرونا به صورت حضوری آمار و اطلاعات را دریافت میکردند و با شیوع این ویروس و تاکید بر الکترونیکی شدن خدمات دولت این سامانه به صورت تلفنی اطلاعات آماری طرحها را از جامعه هدف در اختیار قرار میدهد.
جعفر رودری با بیان اینکه سالانه ۴۳ طرح از طریق سامانه ارتباط تلفنی ۲۱۲۱ در استان اجرا میشود گفت: طرح آمارگیری از دامداریهای کرمان به عنوان نخستین طرح و به صورت پایلوت اجرایی شده و برنامه داریم این پروژه را در مراحل بعد به دیگر بخشها گسترش دهیم.
وی تصریح کرد: ۴۰ تا ۵۰ درصد نمونههای آماری طرحها قابل اجرا از طریق این طرح است و مابقی به صورت حضوری اجرا میشود، ضمن اینکه این طرح هزینههای جاری دولت را کاهش میدهد.
رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان کرمان با بیان اینکه کرمان امروز بهعنوان دومین استان کشور این طرح را اجرایی کرده است افزود: برنامه مرکز آمار بر کاهش مراجعات حضوری است و در این زمینه آمادگی داریم که درصد غیرحضوری آمار را طی سالهای آینده تا ۷۰ درصد ارتقا دهیم.
وی اضافه کرد: بزرگترین مشکل اجرای طرح ارتباط تلفنی ۲۱۲۱ نداشتن شماره تلفن بسیاری خانوارها و دسترسی نداشتن ما به شماره آنان محسوب میشود و شمارههای تماس موجود از لیست کارگاهی و سرشماری سال ۹۵ دریافت شده لذا مراجعات حضوری نیز همچنان در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه باید نحوه اجرای سرشماری نفوس مسکن از سوی مرکز آمار ایران اعلام شود ادامه داد: از ظرفیت ابزارهایی همچون دهیاریها برای دسترسی غیرحضوری به خانوارها استفاده میشود.
رودری با اشاره به رسمی بودن مرکز ارتباط تلفنی ۲۱۲۱ از تمامی خانوارهای استان کرمان درخواست کرد که حتما نهایت همکاری را با این سامانه داشته باشند و به سوالات تماسگیرندگان در کمال صحت و دقت پاسخ دهند.
وی گفت: این سامانه با شماره ۰۳۴۲۱۲۱۰۰۰۰ روی نمایشگر تلفن ظاهر میشود و مردم در صورت داشتن هرگونه ابهام میتوانند از تلفن ثابت خود با شماره ۲۱۲۱ تماس بگیرند.