کرمانشاه- ایرنا- فرماندار کنگاور گفت: ۵۹ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال تسهیلات جبران خسارت‌های شیوع کرونا به واحدهای تولیدی، اصناف و مشاغل این شهرستان پرداخت شده است.

فرزاد الماسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای تصمیم دولت مبنی بر پرداخت تسهیلات حمایتی به واحدهای آسیب‌ دیده از کرونا، تاکنون ۷۷۵ واحد خسارت دیده با اشتغال ۸۰۶ نفر به دستگاه‌های اجرایی شهرستان مراجعه کرده و تسهیلات خود را دریافت کرده اند که کنگاور در این راستا رتبه چهارم در بین ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه را دارد.
او ادامه داد: تعداد ۳۶۱ پرونده دیگر با اشتغال ۴۷۳ نفر در سامانه ثبت درخواست کرده اند که در حال توزیع استانی و تعدادی نیز در دست بررسی شعبه بانک شهرستانی است.
الماسی در ادامه به تعهد اشتغال این شهرستان اشاره کرد و افزود: در سال ۱۳۹۹ تعهد اشتغال کنگاور یک هزار و ۸۲۸ نفر بوده که تاکنون یک هزار و ۳۸۵ نفر یعنی بالغ بر ۷۶ درصد آن محقق شده است.
وی به اجرای طرح یارانه دستمزد در کنگاور هم اشاره کرد و گفت: براساس طرح یارانه دستمزد، کارآفرینانی که از شغل اولی‌های دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند، ۳۰ درصد دستمزد نیروهای کارخود را به صورت یارانه دریافت می‌کنند تا هزینه‌های اشتغال برای آنان نیز کاهش یابد
وی گفت: سهمی که برای کارآفرینان کنگاوری در نظر گرفته شده ۲۰ نفر است که ۱۸ نفر آن تاکنون محقق شده است.
فرماندار کنگاور روز یکشنبه در ستاد کرونا کنگاور که به صورت فوق العاده در سرسرای فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط خاص و بحرانی به سر می بریم که متاسفانه تاکنون ۴۶ فوتی کرونایی در کنگاور به ثبت رسیده است.
الماسی ادامه داد: متاسفانه طی روزهای اخیر ۸۰ درصد تست های کرونا استان مثبت اعلام شده که با توجه به این شرایط بحرانی استاندار کرمانشاه درخواست تعطیلی ۱۵ روزه را از ستاد ملی کرونا را داشتند که با تعطیلی یک هفته ای ۶ شهرستان موافقت شد.
شهرستان کنگاور در ۸۵ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.