ارومیه - ایرنا - مجموعه شعر سپید «خودم را از خودم» سروده سولماز طلوعی با تیراژ هزار جلد توسط انتشارات آدالار، مهرماه امسال در ارومیه منتشر شد.

به گزارش ایرنا اشعار این کتاب در قالب سپید و آزاد  بوده  و شامل ۷۹ شعر سپید با مضمون عاشقانه و دلتنگی های شاعر در فضای تنهایی خویش است.

سولماز طلوعی شاعر این مجموعه با اشاره به اینکه این کتاب در تیراژ هزار نسخه به چاپ رسیده است، گفت: این کتاب برای قشر علاقمند به ادبیات و بانوان، به‌خصوص زنان مستقل و موفق توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی اشعار این کتاب "زنانگی" است، افزود:  شعر زن به ضرورت اشاره به فمینیست بودن شاعر نیست، ولی نگاه شاعر به قابلیتهای زنان، باورهای اشتباه و تبعیض گرایانه جامعه نسبت به زن و تقویت حس خودباوری و اعتماد به نفس در خصوص زنان است که در اکثر اشعار این کتاب به نوعی به آن پرداخت شده است.

شاعر این مجموعه با اشاره به فضای احساسی خلق این آثار گفت: شاعر گاهی در خلوت خویش فرو میرود و به اعماق تنهاییش پناه میبرد و سکوتش را با واژه هایش فریاد می زند و گاه جان بر لب واژه ها را به آتش کشیده و شور بر می انگیزد.

طلوعی که این مجموعه را در حوالی چهل سالگی خلق کرده، افزود:  این برهه از زندگی جایی است که انسان می ایستد و درونش را دوباره نگاه می کند و چه بسیار در بهت و حیرانی فرو می رود که این توصیف حاکی از این است که شاعر ابهامات درونی خود را به تصویر می کشد و کلمات را به سرگردانی هایش اضافه می کند.

در بخشی از کتاب "خودم را از خودم" می خوانیم: "توبه گرگ مرگ است/ اما مرگ پایان گرگها نیست/ مرگ، خفه خون حنجره های هرزه/ آغوش های دربه در/ دستهای خائن در خلوت بره هاست! / مرگ، شلاق آتش/ بر چشمهای دزدانه/ که هزار بار/ که هزار شب/ به حرمت خانه ها زده"

وحید طلعت ناشر این کتاب نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اثر قبلی این شاعر برگزیده ای از دل نوشته ها، بیش از ۱۵ سال پیش و با عنوان «ساعت‌ها صفر می‌شود» بود.

وی با بیان اینکه این کتاب با ۹۷ شعر سپید و با مضمون آزاد منتشر شد و در حوزه اجتماعی سروده شده، گفت: رویکرد اشعار این کتاب، بیان دردهای اجتماعی در فضای عاطفی و عاشقانه است.

به گزارش ایرنا "سولماز طلوعی" متولد ۱۳۵۸ و فارغ التحصیل رشته کشاورزی است که ۲ اثر وی در قالب شعر سپید در انتشارات آدالار به چاپ رسیده است.