بغداد - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت و دفاع عراق امروز (دوشنبه) درباره "نقشه خطرناک ترکیه در خاک عراق" هشدار داد و خواهان پایان دخالت‌های آنکارا در شمال کشورش شد.

به گزارش ایرنا، «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمانی عراق گفت: باید به ترکیه برای جلوگیری از دخالت‌هایش در خاک عراق فشار وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه پرچم خود را بر فراز بخشی از خاک عراق بر افراشته و مواضع نظامی ثابتی در شمال کشور ما ایجاد کرده است.

الزیادی که با خبرگزاری «العهد نیوز» گفت وگو می‌کرد، با انتقاد از عملکرد وزارت خارجه عراق گفت: برای وزارت خارجه روابط اقلیم کردستان با ترکیه بالاتر از هر چیزی است و اقلیم  در قبال دخالت‌های ترکیه در شمال عراق دست روی دست گذاشته و کاری نمی‌کند.

براساس اعلام منابع عراقی، ارتش ترکیه بخش‌هایی از شمال عراق را اشغال کرده است. بین 600 تا 700 نیروی ارتش ترکیه در پایگاه «بعشیقه» در شمال عراق مستقر هستند که در 12 کیلومتری از مرکز شهر «موصل» مرکز استان «نینوا» قرار دارد.

منابع خبری عراقی پیش از این به نقل از یک مسئول بلندپایه ترکیه گفته بودند که آنکارا قصد برپایی پایگاه‌های نظامی موقت بیشتری را در شمال عراق دارد.

مسئولان و دولت عراق تاکنون بارها اشغال شمال کشورشان از سوی ترکیه و نقض حاکمیت عراق و نیز حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به شمال این کشور به بهانه مبارزه با «حزب کارگران کردستان ترکیه» موسوم به «پ.ک.ک» را محکوم کرده و خواهان پایان آن شده‌اند.