شهرکرد- ایرنا- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش ۱۰ درصدی سطح زیر کشت پاییزه این استان شامل محصولات زراعی گندم، جو و کلزا در سال زراعی جاری خبر داد.

محسن مهدوی  روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، سطح زیرکشت پاییزه گندم و جو آبی و دیم در چهارمحال و بختیاری را حدود ۵۹ هزار هکتار عنوان کرد و اظهار داشت:افزون بر ۲۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گندم آبی و ۳۸ هزار هکتار گندم دیم کشت شد که به همین منظور بیش از سه هزار تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان توزیع شده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: امسال بخش عمده‌ای از کشت پاییزه گندم به صورت مکانیزه و بخشی نیز به صورت نیمه مکانیزه انجام شد.
به گفته وی، در سال زراعی جاری افزون بر ۸۰۰ هکتار محصول کلزا کشت شده است که این میزان در سال زراعی گذشته حدود ۷۰۰ هکتار بود و علت افزایش  سطح کشت، 2 برابر شدن قیمت تضمینی محصول از سوی دولت و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان است. 

مهدوی تصریح کرد:۸۰ کارشناس آموزش و ترویج بر کاشت محصولات پاییزه نظارت و اصول علمی را به کشاورزان آموزش می‌دهند.

به گفته وی،برای تشویق کشاورزان به کشت دانه روغنی کلزا، سیاست‌های تشویقی از جمله توزیع بذر رایگان، خرید تضمینی به ازای هر کیلو ۹۰ هزار یال، پرداخت به موقع بهای محصول و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی و همچنین پرداخت کمک بلاعوض بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیون ریال برای آبیاری تحت فشار اختصاص می‌یابد.
به گزارش ایرنا،سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از ۱.۵ میلیون تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می‌شود و سطح زیر کشت استان نیز ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره‌بردار است.