ساری - ایرنا - معاون مسکن و توانمندسازی بهزیستی مازندران خواستار همکاری تمامی دستگاه‌های ذیربط در شتاب بخشی به روند جذب سهمیه ۲ هزار واحد مسکن مددجویان استان شد.

به گزارش ایرنا ، بنیاد مسکن قرار است امسال ۷۵ هزار واحد مسکونی برای محرومان با کمک دولت و تسهیلات بانکی بسازد که از این میزان ۲ هزار واحد سهم مازندران است.

 کلنگ ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان مازندران مرداد ماه امسال با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در منطقه دازمیرکنده شهرستان ساری به زمین زده شد.

بر اساس تفاهمنامه ای که در حضور معاون رییس جمهوری به امضای رییس بیناد مسکن انقلاب اسلامی و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور رسید ، این واحدهای مسکونی قرار است در مدت یک سال ساخته ، تکمیل و تحویل مددجویان شود.

روابط عمومی بهزیستی مازندران روز چهارشنبه از قول معاون مسکن و توانمندی این سازمان اعلام کرد : با توجه به فرصت زمانی کوتاه در جذب سهمیه ۲ هزار واحد مسکن مددجویان باید عزم جدی و حمایت استانی صورت پذیرد تا این سهمیه توسط دستگاه های حمایتی جذب گردد.

نورالدین علاء الدینی در نشستی که با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد مسکن، بسیج و مسئولین استان در بنیاد مسکن مازندران برگزار شد ، گفت که فرصت ایجاد شده با توجه به میزان پرداختی های بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه بی سابقه است ولی متاسفانه به دلیل عدم مشارکت برخی فرمانداران و دهیاران و نیز عدم توجیه دهیاران نسبت به زمان کم باقی مانده برای جذب سهمیه، روند صدور پروانه به کندی صورت می گیرد.

وی افزود : انتظار می رود با توجه به حمایت های همه جانبه استاندار محترم با استفاده از این فرصت همچون زمان سیلاب و ساخت مسکن سیل زدگان بتوانیم با همت مضاعف و تعامل بنیاد مسکن و بهزیستی  پروانه ساختمانی را یک روزه اخذ نماییم.

معاون بهزیستی مازندران گفت : با توجه به دستور معاون استاندار در راستای معافیت مددجویان از پرداخت هزینه نظام مهندسی متاسفانه این هزینه در روند پرداختی های مددجویان وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که در جهت حمایت از محرومین تحت پوشش سازمان بهزیستی در جلسه شورای مسکن استان که با حضور استاندار برگزار خواهد شد ، این معضلات مطرح و رفع شود.

بهزیستی مازندران در حال حاضر ۶۳۳ هزار مددجو را زیر پوشش دارد که از این تعداد ۶۰ هزار نفر معلول و حدود ۱۲۷ هزار زن سرپرست خانوار یا بی سرپرست هستند.

بر اساس گزارش رسمی بهزیستی مازندران ، از سال ۹۲ با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سه هزار و ۳۴۸ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی استان ساخته و تحویل شد. بهزیستی برای ساخت این تعداد خانه ۲۳۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض داشته است.