قزوین - ایرنا - جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان قزوین گفت: روند بستری شدگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در قزوین متاسفانه از تعداد ترخیصی‌ها پیشی گرفته است.

منوچهر حبیبی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به ادامه وضعیت قرمز این بیماری و با موافقت وزارت کشور و بهداشت و درمان، برای پنجمین هفته متوالی محدودیت‌های بیماری کرونا در سطح استان تمدید و اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: براین اساس، کماکان کلاس درس تمامی مدارس و دانشگاه‌ها غیرحضوری و به صورت مجازی برگزار می‌شود و نیازی به حضور فیزیکی دانش‌آموزان و دانشجویان نیست.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین، دستگاه‌های اجرایی همچنان می‌توانند از ۵۰ درصد ظرفیت کارمندان خود به صورت دورکاری استفاده کنند.

حبیبی با بیان اینکه هرگونه تجمعات مذهبی، اجتماعی و فرهنگی همچنان ممنوع خواهد بود، تصریح کرد: تالارهای پذیرایی با حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت خود می‌توانند به فعالیتشان ادامه دهند و رستوران‌ها و فست فودها نیز خدمات خود را به صورت بیرون بر ارایه دهند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی محدودیت‌های اعمال شده در هفته‌های گذشته همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند و تمامی اصناف و اتحادیه‌ها نیز ملزم به نظارت و رسیدگی به موارد اعلام شده خواهند بود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا استان قزوین یادآور شد: با توجه به ادامه روند نامطلوب و وضعیت قرمز این بیماری در استان، از همه شهروندان درخواست داریم تا ضمن رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، تنها در صورت مواقع ضروری از منازل خود خارج شده و در ایام تعطیلات نیز از سفرهای برون استانی خودداری کنند.