حمید رضا رضاییان اصل روز شنبه دراین زمینه افزود: تعمیرهای اساسی و زیرآبی از جمله؛ سندبلاست و رنگ آمیزی بدنه، سوپر استراکچر و عرشه شناور، گاز زدائی، تمیزکاری و شستشوی خازن(بالاست، سوخت و فن موتور خانه) تعویض زینک آند، تعویض ورق بدنه، ضخامت سنجی بدنه، انجام تعمیرات مربوط به کابین ها و راهروهای سوپراستراکچر، سرویس و تعمیر الکترو موتورها، تعمیرات سیستم رانش و انجام تعمیرات مربوط به جرثقیل و سیستم هیدرولیک بر روی این شناور انجام شود.
و یادامه داد: ورود شناورها، کشتیها، نفتکشها، کانتینربرها و لایروب ها به این مجموعه موجب رونق صنعت کشتی سازی در کشور می شود که این نمایانگر باورمندی و توان انجام کارهای بزرگ توسط متخصصان داخلی است و بطور حتم
با ارائه سفارشها ساخت و تعمیرات بیشتر به مجتمع کشتی سازی در بندرعباس شاهد افزایش اشتغالزایی زایی در این مجموعه خواهدشد.
به گفته وی مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یک منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده که مجموعههای صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتیسازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است و این شرکت
تلاش میکند در افق ۱۴۰۴، مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع کشتیسازی، سکوسازی، ترمینالهای نفتی و معدنی در منطقه خلیج فارس باشد.
مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با در نظر گرفتن جایگاه خاص صنعت نفت در ایران و حوزه بی نظیر نفتی خلیج فارس و کشورهای ساحلی آن و تردد کشتی های متعدد حمل نفت به منطقه، در مرحله اولیه به منظور ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب برای ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک و متوسط ، شرکت مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران بعنوان بزرگترین کشتیسازی در خاورمیانه که تابع سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است، در ٣٧ کیلومتری غرب بندرعباس در سال ۱۳۵۲ با مساحت ۱۱۰۰ هکتار آغاز به کار کرد.
این منطقه با توجه به موقعیت طبیعی، جغرافیایی و برخورداری از حوضچه آرامش به مساحت ۳۸۰ هکتار وهمچنین برخورداری از تسهیلات قانونی منطقه ویژه به منظور توسعه صنعت و تجارت درمحدوده صنایع کشتی سازی و صنایع فراساحل و سازه های دریایی و همچنین صنایع پایین دستی و ایجاد کارخانههای مرتبط با کشتی سازی و تامین منافع اقتصادی، اجتماعی، منطقه ای، ملی و استفاده از آخرین فن آوری های مرتبط افزایش شغل ایجاد شده است.
از نظر جغرافیایی این منطقه از طریق خلیج فارس به آب های بین المللی و از طریق بندرعباس با استفاده ازراه های زمینی و راه آهن و راه های هوایی به اقصی نقاط دنیا دسترسی دارد.
این منطقه به دلیل نزدیکی با بندرهای شهید رجایی و شهید باهنر که بیشترین واردات و صادرات کشور از این بندرها انجام می شود مانند یک گلوگاه استراتژیک تلقی میشود و باتوجه به تردد هزاران شناور به صورت سالیانه در خلیج فارس میتواند علاوه بر کمک به ساخت انواع شناورها، کمک شایان توجهی در جهت تعمیرات شناورهای مختلف انجام دهد.