به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی امروز در مراسم افتتاح سامانه ارتباطات مردمی این بانک اعلام کرد: در دو یا سه ماه گذشته و به منظور برطرف کردن برخی نواقص احتمالی این سامانه به طور آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرد، اما امروز این سامانه به شکل رسمی افتتاح شد.
وی افزود: پیش از این پاسخگویی و پیگیری درخواست ها و انتقادات مردمی بوسیله ادارههای مختلف در بانک مرکزی انجام میشد؛ اما اکنون این موارد به شکل متمرکز و با هدف یکپارچهسازی امر پاسخگویی بوسیله «سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی» پیگیری میشود.
همتی با بیان اینکه سامانه ارتباطات مردمی گامی مهم در گرهگشایی از مشکلات مردم است، گفت: مردم میتوانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی یا تماس با شماره ۲۷۰۶ درخواست خود را در حوزه مسائل شبکه بانکی و پولی و ارزی کشور مطرح کنند.
رییس شورای پول و اعتبار درباره شیوه عملکرد این سامانه تصریح کرد: برخی از درخواستها و سوال های مردمی توسط کارشناسان این سامانه پاسخ داده می شود و به هنگام نیاز به پیگیری بیشتر، درخواست ها به واحد مربوطه ارجاع می شود و کد رهگیری به شخص ارائه و بوسیله همان کد رهگیری پیگیریهای لازم بر روی موضوع انجام میشود.
اکنون سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی با شماره تماس ۲۷۰۶ به شیوه رسمی کار خود را آغاز کرده و این سامانه با ۴۰ اداره تخصصی بانک مرکزی در ارتباط است و درخواستها در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی می شود.
هموطنان میتوانند هرگونه شکایت، انتقاد، درخواست و پیشنهاد خود درباره بانک مرکزی و شبکه بانکی را با شماره ۲۷۰۶ یا بوسیله پرتال سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی به آدرس https://crm.cbi.ir/ مطرح کنند.