بغداد - ایرنا- نخست وزیر مصر و رئیس پارلمان عراق بر اهمیت مبارزه با کانون ها و تفکر تروریستی تاکید کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در بیانیه دفتر محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق آمده است که الحلبوسی و مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر طی دیداری در بغداد، بر اهمیت وحدت مواضع دو کشور برای تثبیت امنیت، صلح و همزیستی مسالمت آمیز و مبارزه با کانون ها و تفکر تروریستی تاکید کردند.

براساس این بیانیه، در این نشست که حسن کریم الکعبی نایب رییس اول پارلمان عراق هم حضور داشت الحلبوسی بر حمایت قوه مقننه عراق از کار کمیسیون عالی مشترک مصر و عراق تاکید کرد.

در این بیانیه که دفتر رئیس پارلمان عراق شنبه شب منتشر کرد، همچنین آمده است: در این دیدار راههای تقویت شراکت اقتصادی و تجاری بین قاهره و بغداد و توافقنامه ها و پروتکل های امضا شده در زمینه های مختلف بررسی شد و دو طرف بر اهمیت همکاری نهادهای قانونگذاری خود به منظور حمایت از دولت دو کشور و هماهنگی مواضع در محافل عربی، اسلامی و بین المللی تاکید کردند.

در همین پیوند، نایب رئیس اول پارلمان عراق بر لزوم هماهنگی برای مقابله با چالش های ناشی از کاهش قیمت های نفت و بحران کرونا تاکید کرد.

نخست وزیر مصر نیز سفرش به بغداد را حاوی پیام حمایت از دولت و ملت عراق دانست و گفت که مرحله آینده شاهد تحولی ویژه در روابط بین دو کشور خواهد بود.

نخست وزیر مصر و هیات همراه که صبح دیروز وارد عراق شدند، با مصطفی الکاظمی نخست وزیر و «برهم صالح» رییس جمهوری نیز دیدار کرده بودند.

دو کشور همچنین 15 توافقنامه و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه های مختلف امضا کردند.