تهران-ایرنا- وزیر آموزش‌وپرورش در آیین تکریم و معارفه مدیران ستادی؛ این وزارتخانه گفت:‌معلمی باروح، حقیقت و هویت انسان‌ها مرتبط است و باید قدردان آنها باشیم.

به گزارش یک شنبه وزارت آموزش‌و پرورش محسن حاجی میرزایی در آیین تکریم و معارفه روسای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور و اداره کل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات و مشاوران وزیر در امور سنجش و ارزیابی و امور شاهد و ایثارگران سخن می گفت با تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: اصل جانشینی یک اصل اساسی در آفرینش است و به‌طور دائمی اتفاق می‌افتد زیرا فرصت‌های آزمون و سنجیده شدن انسان‌ها را در محضر خدا قرار می‌دهد، بنابراین جابجایی‌ها عرصه سنجش انسان‌ها است.

وی ادامه داد: توفیق خدمت در آموزش‌وپرورش ناب‌ترین توفیق است و جنس کار آن شریف است و همه وجود انسان را دربرمی گیرد.

مجتبی زینی وند رئیس سابق سازمان مدارس غیردولتی در بیان دستاوردهای این سازمان گفت: رتبه سازمان در طول سه سال از ۹۰به ۲۹و سپس به رتبه شایسته کشوری بین دستگاه‌های دولتی رسید، تعداد مراکز پیش‌دبستانی در ۳سال گذشته از ۲۱به ۳۳هزار، نیروی انسانی شاغل در این مراکز از ۶۵به ۱۱۱هزار و تعداد نوآموزان پیش‌دبستانی از ۶۸۵هزار نوآموز به بیش از ۱میلیون نوآموز رسیده است.

وی افزود: ۱۷ آیین‌نامه و دستورالعمل در طول سه سال مصوب و ابلاغ‌شده است بنابراین ریل‌گذاری‌های تکمیلی در سازمان مدارس غیردولتی شده است.

مشاور وزیر در امور سنجش و ارزیابی غلامرضا کریمی گفت: در سه سال گذشته اصلاح مدارهایی در مرکز بین‌الملل صورت گرفته است و کارها به مسیر اصلی خودش در این مرکز بازگشته است.

وی بزرگ‌ترین چالش مرکز بین‌الملل را مشکلات ارزی دانست و گفت: برای حل این مشکل تمهیداتی انجام‌شده است و همچنین با استفاده از روش‌های جدید صرفه‌جویی‌هایی انجام شد به‌عنوان‌مثال سؤالات امتحانی که در طول هر ترم با پست ارسال می‌شد به‌صورت الکترونیکی انجام شد که ۳۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی به همراه داشت.

او در باره افتتاح مدارس مجازی ایرانیان عنوان کرد: این مدرسه شبیه شبکه شاد است و خدمات خوبی به دانش آموزان ایرانی خارج از کشور ارائه می‌دهد.

شهریار فولادوند،رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی نیز گفت:‌تلاش‌های صورت گرفته درگذشته را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد و از آن تجارب برای ادامه حرکت روبه‌پیشرفت سازمان استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: مدارس غیردولتی بخش واقعی نظام تعلیم و تربیت هستند؛ بنابراین باید به این بخش مانند سایر حوزه‌های تعلیم و تربیت نگاه و مسائل آن را نظارت، بررسی و رفع کرد.

دو عضو دیگر که در این نشست سخنانی بیان کردند محمدحسین کفراشی، مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی و زهرا مظفر مشاور وزیر در امور شاهد و ایثارگران بودند.