شهرری - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: کاروان شادی و استکبار ستیزی در روز ۱۳ آبان به مناسبت روز دانش آموز و ولادت حضرت محمد (ص) حرکت می کنند.

حجت الاسلام علی کنگرلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممانعت از تجمع، برنامه روز ۱۳ آبان (دانش آموز) به شکل دیگری برگزار می شود.

وی افزود: کاروان شادی در سطح شهرستان ری می گردد و کاروان جشن به مفهوم  تشکیل اجتماع یا همراه داشتن نیست بلکه مجریان برنامه، گروه های تواشیح و مداحان اهل بیت (ع)  و دانش آموزان گروه سرود با حرکت در کوچه و خیابان مراسم جشن و استکبار ستیزی را برگزار می‌کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری خاطر نشان کرد: هیئات های مذهبی ری هم برنامه های جشن خود را به صورت مجازی برای تمامی افراد برگزار می کنند.

وی یادآور شد: برگزاری مراسم روز ۱۳ آبان و ولادت نبی مکرم اسلام طبق تصمیم ستاد ملی کرونا انجام می شود و هیچ گونه تجمعی نخواهد بود و هیئات و مراسمی برگزار نمی شود.
کنگرلو گفت: در پایان مراسم دانش آموزان گروه سرود، پرچم آمریکا را به نشانه نفرت از دشمن بشریت به آتش می کشند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است و به دلیل قرار گرفتن حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حسنی،  این شهرستان کربلای ایران و قبله تهران خوانده می‌شود.

نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم در ۱۷ربیع الاول عام الفیل(سال ۵۷۰ میلادی) در مکه مکرمه متولد شدند.

رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، خاتم، مزمل، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشر، منذر، مذکر، یس و طه‌ از القاب و ابوالقاسم و ابوابراهیم نیز کنیه پیامبراسلام (ص) است.

یوم الله ۱۳ آبان، همزمان با سالروز تبعید امام خمینی(ره) از ایران به ترکیه (۱۳۴۳)، کشتار دانش آموزان معترض در دانشگاه تهران، به دست رژیم پهلوی(۱۳۵۷) و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران(۱۳۵۸)، به نام روز ملی مبارزه با استکبار نام گذاری شده است.