کاشان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: فعالیت مراکز عمومی منجمله تجاری، درمانی، آموزشی و اداری فاقد تاییدیه ایمنی سازمان آتش‌نشانی متوقف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، روح‌الله دهقانی روز یکشنبه در دیدار مدیرعامل آتش‌نشانی کاشان بیان کرد: با توجه به اینکه ایمنی مراکز عمومی با جان و مال مردم سر و کار دارد، هیچ گونه چشم‌چوشی در این مورد مهم صورت نخواهد پذیرفت.

وی افزود: مدیران همه بخش‌های عمومی اعم از دولتی، خصوصی وآموزشی مکلف هستند ضمن همکاری با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، در ایجاد شرایط مناسب بازدید کارشناسان از قسمت‌های مورد نیاز آن اماکن به منظور رفع  نواقص اعلامی اقدام نمایند و در غیر این صورت مسئولیت عواقب کار بر دوش آنها خواهد بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان نیز با ارایه گزارشی از مراکز عمومی فاقد تاییدیه ایمنی گفت: بر اساس بازرسی‌های ایمنی صورت گرفته از سوی کارشناسان این سازمان، وضعیت ایمنی مراکز  عمومی شهرستان و محیط‌های پیرامونی بررسی و کاستی‌ها برای اصلاح به مدیران مربوطه آن اماکن ابلاغ شده است.

محمدعلی پیراسته با اشاره به ارایه آموزش‌ها و توضیحات لازم به مسئولان ومدیران اماکن اضافه کرد: با تاسف در اثر توجه نکردن متولیان این مراکز، نواقص ایمنی کماکان وجود دارد، به گونه‌ای که بیشتر آنها فاقد تاییدیه ایمنی این سازمان هستند.

وی ادامه داد: مهمترین معایب ایمنی مراکز عمومی شامل فقدان راه‌های مناسب خروج و فرار، نبود سیستم اعلام و اطفای حریق، نقص در تاسیسات برق، استفاده از وسایل حرارتی نامناسب و وجود انبارهای ناایمن یا دارای انباشت کالای نامناسب است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان به تبصره ذیل بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اشاره و تاکید کرد: هیچ یک از ۵۶ مرکز و مجتمع تجاری کاشان دارای تاییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی نیستند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.