تهران – ایرنا- منابع خبری صبح دوشنبه از کشته شدن ۱۲ غیر نظامی در حمله تروریست‌های بوکوحرام به یک روستا در شمال شرق نیجریه خبر دادند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، این حمله در نزدیکی "چیبوک" واقع در شمال شرق نیجریه روی داد و تروریست‌ها هفت تن دیگر را نیز ربودند.

چیبوک همان منطقه‌ای است که در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۲۷۶ دانش‌آموز دختر توسط بوکوحرام ربوده شدند، اقدامی که خشم جهانی را برانگیخت و موجب شد که توجه ویژه‌ای در سطح بین‌المللی به گروه‌های تروریستی شود.

"اواکو کابو" رهبر شبه نظامیان محلی مورد حمایت دولت نیجریه در این باره تأیید کرد که ۱۲ نفر از جمله ۲ تن از اعضای این گروه در درگیری با تروریست‌ها کشته شدند.

وی افزود: اعضای شبه نظامی ضد تروریست‌ها از چیبوک از روستا دفاع کردند، اما شمار تروریست‌ها از آنان بیشتر بوده است.

"ایوبا آلامسون" دیگر رهبر محلی شبه نظامیان مورد حمایت دولت نیجریه در چیبوک اعلام کرد که عناصر گروهک تروریستی به روستای واقع در جنگل "سامبیسا" حمله کردند و علاوه بر ربودن هفت نفر و غارت مواد غذایی ساکنان، ۷۰ واحد مسکونی را به آتش کشیدند.

آلامسون نیز کشته شدن ۱۲ نفر را تأیید کرد و گفت که تروریست‌ها هفت زن به همراه چهار کودک آنان را با خود برده‌اند.

نیروهای نیجریه پس از ربوده شدن دختران دانش‌آموز در سال ۲۰۱۴ در چیبوک مستقر هستند، منطقه‌ای که حملات بوکوحرام در این منطقه ادامه داد.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، از آغاز حملات گروهک تروریستی بوکوحرام در سال ۲۰۰۹ در منطقه شمال شرق نیجریه، ۳۶ هزار نفر کشته و حدود ۲ میلیون نفر نیز از این منطقه آواره شدند.