ارومیه- ایرنا- رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۷ هزار نفر در این استان در قالب گروه‌های جهادی برای مبارزه و مقابله با شیوع بیشتر بیماری کرونا و همچنین کمک به کادر درمان آمادگی دارند.

سرهنگ احمد رحمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا، ۲ هزار و ۶۵۰ گروه جهادی در همه شهرستان های آذربایجان غربی برای مبارزه و مقابله با کرونا آماده هستند.

وی اضافه کرد: در هر گروه جهادی بین ۱۴ تا ۲۲ نفر عضو بوده که از این تعداد، ۶۲۰ گروه تخصصی بوده و به محض درخواست، وارد عمل خواهند شد.

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص آمادگی گروه‌های جهادی و بسیجی در راستای مبارزه با بیماری کرونا، اظهار داشت: در این زمینه با توجه به نظرسنجی گذشته، گروه های جهادی از جمله پزشکان در رده اول و گروه‌های جهادی در رده دوم مبارزه با کرونا قرار گرفته‌اند.

سرهنگ رحمانی بیان کرد: از روز گذشته سم‌پاشی داخل شهر ارومیه آغاز شده و بیمارستان‌های شاهین‌دژ و میاندوآب به طور کامل سمپاشی شده‌اند.

وی گفت: همه گروه‌های جهادی و پزشکان و طلاب، در صورت نیاز، آماده کمک به بیمارستان‌ها هستند و در صورت درخواست مراکز درمانی، برای کمک اعزام می‌شوند.

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌ غربی گفت: حتی ادارات، بانک‌ها، روستاها و مدارس نیز در صورت درخواست، با اعزام گروه‌های جهادی بلافاصله وارد عمل شده و آنجا را سمپاشی کنند.

به گزارش ایرنا، فعالیت گروه های جهادی از جمله برنامه های مهم در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا در کشور هستند؛ این گروه ها کمک کاری برای کادر درمانی بیمارستان ها نیز به شمار می روند.